اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با سراسر کشور؛

مانور زلزله در کوهبنان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همگام با سراسر کشور دوازدهمین مانور زلزله در دبیرستان شهید باهنر شهرستان کوهبنان برگزار شد.

مانور زلزله در کوهبنان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، پیش از ظهر امروز همزمان با سراسر کشور دوازدهمین مانور زلزله در دبیرستان شهید باهنر این شهرستان برگزار شد.
سید عباس آبسالان معاون آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان در این مراسم اظهار داشت: مانور زلزله همه ساله در روز هشتم آذر ماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این مانور را بالا بردن ضریب آمادگی دانش‌آموزان برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و آمادگی آنها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله عنوان کرد و افزود: این مانور می‌تواند کمک بزرگی به دانش‌آموزان در زمان بروز حادثه داشته باشد.
منصور متقی فرماندار کوهبنان نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه گسل کوهبنان یکی از گسل‌های مطرح و فعال کشور است و این شهرستان بر روی کمربند زلزله قرار دارد، همه ساله برنامه‌هایی برای مقابله یا این حادثه و آگاهی‌دادن به دانش آموزان برای کاهش تلفات جانی و مالی در زمان بروز حادثه داریم.
وی ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و اطلاع‌رسانی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری مانور زلزله دانست و افزود: در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی باید علاوه بر عملیات امداد با تعامل به جا و مناسب نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی در زمینه برقراری امنیت شهری نیز اقداماتی صورت گیرد تا مدیریت بحران دچار اخلال نشود.
خدادوست سرپرست هلال ‌احمر شهرستان کوهبنان نیز در این مراسم اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال ‌احمر و پیشتازان سازمان دانش‌آموزی کوهبنان با همکاری دستگاه‌ها، نهادهای خدماتی و پزشکی به مهار و امداد حادثه‌دیدگان زلزله فرضی مدرسه پرداختند و قدرت و مهارت خود را در رسیدگی به آسیب‌دیدگان بلایا و سوانح طبیعی مورد سنجش قرار دادند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول