اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/پیگیری فارس از شکایت نافرجام استیل آذین سمنان/

دهرویه: مستندات کمیته انضباطی خنده‌آور و غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: مربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که هم‏اکنون سرمربی تیم استیل آذین سمنان است، گفت: مستندات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خنده‌آور و غیرقانونی است.

دهرویه: مستندات کمیته انضباطی خنده‌آور و غیرقانونی است
مرتضی دهرویه امروز در گفت‏وگویی تفصیلی با خبرنگار فارس در سمنان، پیرامون رأی صادر شده توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نسبت به اعتراض تیم فوتبال ساحلی استیل آذین سمنان به استفاده تیم "ویژن" تهران از یک بازیکن غیرقانونی، این رای کمیته انضباطی را بر خلاف واقعیت خواند.
وی گفت: واقعا برای این فدراسیون و کمیته انضباطی آن متأسفم که اسیر رابطه و سفارش شده است.
سرمربی تیم فوتبال ساحلی استیل آذین سمنان بیان داشت: اگرچه هنوز هم می‌توانیم به شورای استیناف بابت صدور رأی کمیته انضباطی شکایت کنیم؛ ولی دیگر این کار را صلاح نمی‌‌دانیم و حیف 200 هزار تومان پولی که باید به حساب این فدراسیون ریخته شود تا آقایان به صدور رای ناحق و سفارشی عکس‏العمل نشان دهند.
دهرویه اضافه کرد: این رأی از انصاف و عدالت فرسنگ‌ها فاصله دارد؛ ضمن اینکه من اعلام آمادگی می‏کنم تا با رئیس کمیته انضباطی در یک مناظره شرکت کرده و به وی ثابت کنم که صدور رأی و اشاره به مستندات آنها خنده‌آور و غیرقانونی است که فقط باید این ناعدالتی در کتاب گینس به چاپ برسد.
وی بیان داشت: اگرچه قبل از صدور رأی کمیته انضباطی، رئیس متخلف و دارای پرونده‌‌های متعدد کمیته فوتبال ساحلی و همچنین رئیس هیئت فوتبال استان تهران از صدور چنین رأیی اطلاعات کافی داشتند و با قاطعیت از صدور رای به نفع ویژن تهران سخن می‌گفتند و با تماس‌های مکرر خود با نایب رئیس کمیته فوتبال ساحلی خواهان برگزاری هرچه سریع‌تر مرحله بعد مسابقات فوتبال ساحلی شده بودند، به هر حال تا این نوع رابطه‌ها و پارتی‏بازی‌ها وجود دارد، باید فاتحه این فدراسیون و کمیته انضباطی آن را خواند که هنوز هم با وقاحت تمام از عدالت و حق سخن می‌گویند.
سرمربی تیم فوتبال ساحلی استیل آذین سمنان اضافه کرد: از رئیس کمیته انضباطی سئوال داریم که آیا صدور رای این کمیته مبنی بر شکایت هیئت فوتبال استان سمنان از باشگاه صنایع طلایی که مالک آن رئیس یکی از کمیته‌های فدراسیون است، هم در کشوی کفاشیان جا مانده است یا بعد از گذشت 9 ماه از تشکیل جلسه این پرونده اتفاقات دیگری به وجود آمده که از صدور رای خبری نیست؟
دهرویه بیان داشت: برای روشن شدن اذهان و اینکه همگان بدانند چه اتفاقاتی در این کمیته رقم می‌‌خورد،باید  پاسخ‌هایی را برای بند‌های اشاره شده کمیته انضباطی بیان کنیم.
وی اضافه کرد: کمیته انضباطی برای رد دعوی تیم استیل آذین به موارد و دلایلی اشاره کرده که مشخص است این کمیته بدون توجه به مصوبات و دستور‌العمل‌های فدراسیون و اصولاً بدون توجه به ماهیت قضیه و فقط برای شانه خالی کردن و جذب رضایت دوستان و آشنایان نسبت به صدور رأی اقدام کرده است.
سرمربی تیم فوتبال ساحلی استیل آذین سمنان افزود: در بند یک آمده است که بخشنامه سازمان وظیفه عمومی خطاب به ریاست سازمان تربیت بدنی صادر شده و چگونگی اقدام نسبت به موارد مطروحه پس از ارجاع به فدراسیون‌های ورزشی در حوزه وظایف و تکالیف فدراسیون‌های مربوطه قرار خواهد گرفت.
دهرویه افزود: باید در این باره گفت همان طوری که در مدارک ارائه شده و متأسفانه کمیته به آن توجهی نکرده، مشخص است؛ بخشنامه مذکور از طرف سازمان تربیت بدنی در تاریخ دوم خرداد 90 طی بخش‌نامه شماره  11882/36 به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده و طی دستور مورخ سوم خرداد 90 و طی شماره 3246 فدراسیون به هیئت‌های فوتبال استان‌ها ابلاغ شده ست.
وی بیان داشت: بنابراین بخشنامه مذکور در حوزه تکالیف فدراسیون و متعاقبا هیئت‌های استان‌ها قرار گرفته و اشاره به عدم ارجاع بخشنامه به فدراسیون در رأی مذکور نشان عدم توجه کمیته انضباطی به مدارک ارائه شده دارد.
سرمربی تیم فوتبال ساحلی استیل آذین سمنان افزود: در بند دو آمده است که کمیته فوتبال ساحلی در بخش‌نامه جداگانه‏ای به کلیه تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ساحلی اعلام کرده که ... و اساساً بخشنامه مذکور خطاب به هیئت‌های فوتبال استان‌ها بوده و آن طور که ادعا شده به تیم‌ها ابلاغ نشده است و باید به اطلاع اعضای کمیته برسانیم که بخشنامه مذکور از طرف فدراسیون و با امضای آقای نبی به هیئت‌های استان‌ها اعلام شده و کمیته فوتبال ساحلی در این زمینه نقشی نداشته است.
دهرویه افزود: طبق مقررات فدراسیون تمامی بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه و مقررات از طرف فدراسیون به هیئت‌های استان‌ها ابلاغ می‌‏شود و این هیئت‌ها هستند که باید به تیم‌ها ابلاغ کنند و هیچ‌گاه فدراسیون مستقیماً به تیم‌ها مواردی را ابلاغ نمی‏کنند.
وی تصریح کرد: همانطور که خود کمیته انضباطی هم آرای کمیته را به هیئت استان‌ها ابلاغ می‏کند و نه مستقیماً به باشگاه؛ حال اگر تیمی که رأی کمیته انضباطی باید از طرف هیئت به وی ابلاغ می‌شد و مدعی شود که مستقیماً به من ابلاغ نشده و رای را اجرا نکند، آن وقت تکلیف چیست؟
سرمربی تیم فوتبال ساحلی استیل آذین سمنان اضافه کرد: اشاره به این موضوع نیز جهت رد اعتراض خود نشان‌دهنده عدم توجه کمیته به مقررات فدراسیون فوتبال که باید یکی از دلایل صدور حکم قرار گیرد، است.
دهرویه بیان داشت: در بند سه آمده است که هیئت فوتبال استان تهران در نامه‌ای وصول دستورالعمل مورد بحث را انکار کرده، حال که در رأی آمده است هر چند تاییدیه ‌نمابر دبیرخانه فدراسیون که ضمیمه پرونده بوده، موید ارسال دستورالعمل مورد بحث است؛ اما ادعای عدم وصول به هرحال شانه خالی کردن از مسئولیت است.
وی گفت: جای بسی تأسف است که کمیته انضباطی مدرک ارائه شده از طرف دبیرخانه فدراسیون فوتبال مبنی بر ارسال نمابر به هیئت استان تهران را نادیده گرفته ولی ادعای هیئت فوتبال استان تهران مبنی بر عدم وصول بخش‌نامه را ملاک قرار داده است که البته باید این چنین باشد؛ چون هیئت فوتبال استان تهران که متأسفانه مسئول آن حامی یا یکی از دست‌اندرکاران و شاید حتی مالک تیم ویژن تهران است، باید چنین ادعایی کند.
سرمربی تیم فوتبال ساحلی استیل آذین سمنان افزود: این در حالی است که تاییدیه دبیرخانه فدراسیون خود نشان می‌دهد که نامه شماره 34/29/4161/206 مورخ دوم آبان 90 کاملا کذب است و اصلا نباید مورد ملاک قرار بگیرد؛ این هیئت استان‌ها هستند که باید مقررات و بخشنامه‌ها را به تیم‌ها ابلاغ کنند و در صورت قصور آنها در عدم ابلاغ طبق مقررات و دستورالعمل‌های فدراسیون، تیم میزبان جریمه و تنبیه خواهد شد.
دهرویه اضافه کرد: این اتفاق بارها افتاده است و اشاره به این مورد نیز طرفداری یک جانبه کمیته انضباطی از هیئت فوتبال استان تهران بوده که مطالبی را به دروغ منتشر کرده است.
وی اضافه کرد: در بند چهارم اشاره شده که استفسار و توضیحات مکتوب کارشناس کمیته مسابقات نسبت به موضوع که در پرونده مضبوط است، در مجموع ادعای شاکی را منطبق با بند یک ماده هشت آیین‌نامه انضباطی تشخیص نداده است.
سرمربی تیم فوتبال ساحلی استیل آذین سمنان افزود: جای سئوال است شکایتی که ارائه شده و کاملا مستدل و مستند است، آیا کارشناسان کمیته مسابقات یا کمیته ساحلی باید تشخیص دهند که منطبق با بند یک ماده هشت آیین‌نامه است یا اعضای کمیته انضباطی و این باید مشخص شود.
دهرویه بیان داشت: اول از همه کارشناس کمیته مسابقات باید تشخیص دهد که اعتراض یا شکایتی منطبق با آیین‌نامه انضباطی است یا اینکه کمیته انضباطی باید موضوع را رسیدگی کند و این دیگر از آن حرف‌هاست؛ پس اعضای کمیته انضباطی چه کاره‌اند؟
وی بیان داشت: به هر صورت با توجه به این موارد به نظر می‌رسد که کمیته انضباطی اصولاً بدون توجه به مدارک و سوابق ارائه شده، فقط با نظر شخصی برخی افراد و قبول توصیه و سفارش نسبت به صدور رای اقدام کرده و رسیدگی به ماهیت پرونده در کار نبوده است.
سرمربی تیم فوتبال ساحلی استیل آذین سمنان اضافه کرد: اگر کمیته به جای این مستندات «من درآوردی و مضحک» بیان می‌کرد که با توصیه و سفارش دوستان و آشنایان حکم بر رد دعوی تیم استیل آذین صادر می‏شود، این بهتر بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول