اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

باید حیا و حجاب تقویت شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: باید حیای سنتی و حجاب سنتی خود را تقویت کرده و داشته باشیم.

باید حیا و حجاب تقویت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در نشست ترویج عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: بعضی از مسائل مهم مربوط به یک‌هزار نفر یا یک میلیون نفر است و بعضی دیگر مربوط به نیمی از جمعیت 7 میلیاردی است.
کمالی خاطرنشان کرد: در کشور نزدیک به 40 میلیون نفر و در استان کرمان 700 هزار نفر جمعیت خانم‌ها هستند و باید به مسائل مربوط به خانم‌ها از جمله حجاب و عفاف توجه و در این زمینه سرمایه‌گذاری، همت و تدبیر اندیشیده شود.
وی تصریح کرد: به دلیل  عمق، وسعت و حجم موضوع حجاب باید کارهای بزرگ‌تر و بیشتری چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی شود و اینها مسائل جاری و ساری جامعه است. 
معاون استاندار کرمان افزود: برای اینکه لطمه به مسلمانان بزنند در دنیا حاضر هستند 11سپتامبر را با آن وضعیت اسفناک به وجود آورند و با آن بهانه تبلیغات جهانی علیه مسلمانان راه بیندازند و جنگ صلیبی را مطرح کنند و چهره مسلمانان را مخدوش کنند که البته در آخر به لطف خداوند این ترفندها شکست می‌خورند.
کمالی گفت: اینها نشان‌دهنده عزم جزم دشمنان قسم خورده اسلام است که می‌خواهند به نحوی ضربه بزنند، به ویژه به یکی از شاه‌بیت‌هایی که اینها می‌توانند وارد شوند و لطمه سنگینی به فرهنگ اسلامی در جهان اسلام و در مجموعه جهان بشری بزنند، همین مسئله مربوط به عفاف اجتماعی است.
وی بیان کرد: ما باید به همان اندازه مراقبت، مواظبت، دقت، جدیت، همت داشته باشیم که این عمل در جبهه فرهنگی جهاد اکبر تلقی می‌شود و جهاد اصغر جنگ هشت سال دفاع مقدس بود.
کمالی اذعان کرد: جهاد اکبر اینجاست، سربازان، فرماند‌هان و متولیان این جبهه در من و شما تعریف می‌شود، لذا در مقابل این جبهه سنگین باید برنامه‌های مدون داشته باشیم و فرق آنها با ما این است که آنها در ناحقشان تریلیون‌ها خرج می‌کنند، اما ما در مقابلش یک میلیون خرج کنیم به عنایت خداوند بر تریلیون آنها غالب می‌شود، چون ما حق هستیم.
وی عنوان کرد: ما باید در مسائل فرهنگی هماهنگ عمل کنیم به ویژه در بحث حجاب و عفاف که اگر به صورت انفرادی عمل کنیم به نتیجه نمی‌رسیم، این ساز و کارهای متعدد و فتواهای متکثر اجرایی سلیقه‌های متنوعی که ما ارائه می‌دهیم، ممکن است یک جاهایی حُسن داشته باشد، اما طی کار دچار مشکل و چالش می‌شویم.
کمالی خاطرنشان کرد: وحدت عملی و وحدت نظری را فراموش نکنید، یکی از علل شکست خیلی از طرح‌های فرهنگی سلیقه‌ای عمل کردن در کارهاست.
وی افزود: ما در داشتن طرح و دستورالعمل مشکل نداریم، لذا گیر ما در اجرای مسئله طرح عفاف و حجاب است، ما با پشتوانه قانونی و اجرایی که وجود دارد، سعی می‌کنیم این طرح را به نیکوترین وجه در اقشار مختلف که تعریف شده به مرحله اجرا درآوریم.
معاون استاندار تصریح کرد: در ظرافت‌های اجرایی باید دقت کنیم، خدایی ناکرده از هرگونه حرکت افراط و تفریط خودداری شود و در چارچوب معین الهی و خدا محوری جلو برویم و یقین هم داشته باشیم که خدا ما را کمک می‌کند.
کمالی بیان کرد: هنوز نقش اساسی مادران در جامعه ما شناخته نشده است، لذا باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم و مخاطبان اصلی ما مادران هستند، پلیسی کردن مسائل مربوط به عفاف و حجاب آخر خط قرار دارد، اما با جابه‌جا کردن کارها بعضی از طرح‌ها نیمه‌کاره می‌مانند و به نتیجه مطلوب خودش نمی‌رسد.
وی عنوان کرد: باید مسائل فرهنگی تداوم داشته باشد و یکی از آنها عفاف و حجاب است و حیا سنتی و حجاب سنتی خود را باید تقویت کنیم و داشته باشیم و از خدا هم کمک بخواهیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول