اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت آبادان:

95.7 درصد مبتلایان به ایدز در آبادان مردان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت آبادان از آمار 95.7درصدی مردان در بین بیماران مبتلا به ایدز در آبادان خبر داد.

95.7 درصد مبتلایان به ایدز در آبادان مردان هستند
مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به مناسبت آغاز هفته اطلاع‌رسانی ایدز در کشور با بیان اینکه تعداد افراد مبتلا به ایدز در آبادان در حدود 200 نفر است اظهار داشت: از بین این بیماران 95.7 درصد آنان را مردان و 4.3 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه بیماری ایدز به لحاظ اینکه تنها افراد خاصی را شامل می‌شود نسبت به سایر بیماری‌ها مزیت دارد، افزود: از بین این بیماران 72 درصد از راه تزریق خون و 18 درصد از راه‌های جنسی به بیماری ایدز مبتلا شده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت آبادان از شناسایی نخستین موارد ابتلا به ایدز در آبادان در سال 1376 خبر داد و گفت: ما در آبادان دو مرکز خیلی خوب داریم که می‌توانند افراد پرخطر را به موقع شناسایی کنند اگر چه این امر باعث شده تا آمار ایدز در این شهرستان نسبت به دیگر شهرهای استان بالاتر نشان دهد زیرا اگر نمونه‌گیری‌های دقیق در آبادان انجام نشود ممکن بود آمار دقیق نیز به دست نیامده و ما آماری فرضی را به عنوان تعداد افراد مبتلا به ایدز در آبادان اعلام می‌کردیم.
جعفری با عنوان اینکه برخی افراد مبتلا به ایدز دچار سوء‌ رفتار یا رفتارهای پرخطر هستند، تصریح کرد: افراد دارای رفتارهای پرخطر ارتباطات جنسی خطرناک دارند و اگر چه تاکنون الگوی ابتلا به ایدز در کشور ما که از طریق انتقال خون بود با الگوی جهانی آن که از راه ارتباط جنسی است، تفاوت دارد اما درحال حاضر این الگو در کشور ما نیز درحال تغییر است و این صدای زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده‌ است.
وی با اعلام تعداد 23 هزار نفری مبتلایان به ایدز در کل کشور ادامه داد: از این تعداد 21 درصد از راه تماس جنسی، 67 درصد از راه‌های خونی و بقیه موارد از سایر راه‌ها مبتلا شده‌اند اما مسئله مهم این است که چرخه انتقال بیماری ایدز در کشور کم‌کم افراد عادی را هم شامل شده و بعد از آن کودکان را نیز تهدید خواهد کرد.
رئیس مرکز بهداشت آبادان درخصوص اقدامات این مرکز برای جلوگیری از شیوع بیماری خطرناک ایدز در آبادان اظهار داشت: در آبادان مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در درمانگاه شهید صادقیان را داریم که افراد دارای مشکلات رفتاری به این درمانگاه مراجعه کرده و آزمایش‌های رایگان برای آنها انجام می‌شود و آن‌ دسته از افراد که رفتارهای پرخطر از خود بروز می‌دهند با دستور مراجع قضایی روانه زندان می‌شوند.
جعفری درادامه با اشاره به اینکه ایدز از حالت یک بیماری صرف خارج و به یک مسئله سیاسی و اقتصادی در جهان تبدیل شده ‌است، خاطرنشان کرد: با رشد بیماری ایدز در کشورهای آفریقایی، رشد اقتصادی این کشورها متوقف شده تا جاییکه وزارت ایدز نیز برای آنها تشکیل شده‌است و این نشان‌گر خطر فوق‌العاده‌ این بیماری برای جامعه و کشور است.
وی با عنوان اینکه مرکز بهداشت در این هفته برنامه‌های متنوعی را به‌منظور اطلاع‌رسانی اجرا خواهد کرد گفت: یکی از برنامه‌های این مرکز برگزاری همایش بزرگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان است که مخاطبان اصلی ما هستند.
رئیس مرکز بهداشت آبادان در پایان همکاری ادارات شهر را در این زمینه خواستار شد و اظهار داشت: ما در این هفته با ارسال افراد و نصب پلاکاردهایی در ادارات به آموزش پرسنل خواهیم پرداخت که در این کار به همکاری و کمک تمام ادارات و دستگاه‌ها نیازمندیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول