اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

آگاهی به مردم عامل کنترل بیماری ایدز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزایش بصیرت و آگاهی مردم را در کنترل بیماری ایدز بسیار حائز اهمیت دانست.

آگاهی به مردم عامل کنترل بیماری ایدز می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده عصر امروز در همایش روز جهانی ایدز در کانون امام خمینی(ره) سنندج، اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد و ان‌جی‌اوها در آگاهی‌بخشی به افراد جامعه و روش‌های پیشگیری این بیماری نقش مهمی دارند.
وی افزود: در حال حاضر 9 تشکل مردم نهاد در سطح استان فعالیت دارند که کار بیشتر این تشکل‌ها آگاهی‌بخشی به افراد جامعه در کنترل آسیب‌های اجتماعی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه هر ساله آمارها نشان می‌دهد که روند این بیماری رو به گسترش است، گفت: در حال حاضر 23 هزار بیمار مبتلا به ایدز در سطح کشور شناسایی شده که این رقم در استان کردستان 440 نفر است.
وی تصریح کرد: با توجه به آمارهای موجود، راه انتقال این بیماری در استان از طریق معتادان تزریقی تا 45 درصد کاهش یافته است که این امر به دلیل آموزش‌های لازم در خصوص این بیماری است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه اضافه کرد: در استان کردستان با توجه به دیانت و بصیرت افراد و دادن آگاهی‌های لازم روند این بیماری به مراتب کمتر است.
حسن‌زاده در پایان یادآور شد: اجرای فعالیت‌های بسیج اطلاع‌رسانی ایدز، ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیماران و خانواده‌های آنان، انجام مراقبت‌های دیده‌وری برای زندانیان سنندج، تهیه بسته‌های آموزشی، توزیع سی‌دی در زمینه کاهش آسیب، راه‌اندازی مرکز گذری در شهرستان سنندج، انجام متادون‌تراپی برای بیماران اچ‌آی‌وی مثبت و پوشش بیمه‌ای بیماران مبتلا به ایدز در استان از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز است.
مدیر موسسه کژوان سنندج نیز در ادامه این همایش گفت: آسیب‌های اجتماعی و از جمله بیماری ایدز موضوعی فراگیر است و این بیماری در سطح جهان بسیار شایع است.
منصور رحیمی با اشاره به فعالیت این موسسه از سال 79 تاکنون، افزود: این موسسه تاکنون فعالیت‌های مستمر موثری داشته و توانسته موفقیت‌های خوبی را کسب کند.
وی از راه‌اندازی مرکز مشاوره اقشار آسیب‌پذیر جامعه و برای زنان معتادان و همسران معتادین در سنندج خبر داد.
مدیر موسسه کژوان سنندج در پایان خاطرنشان کرد: این موسسه برای معتادان کارتون خواب نیز خدمات خوبی ارائه کرده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول