اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختتامیه مسابقات قرآنی نیروی انتظامی اردکان برگزار شد

خبرگزاری فارس: اختتامیه مسابقات قرآنی ویژه خانواده‌های کارکنان ناجای شهرستان اردکان برگزار شد.

اختتامیه مسابقات قرآنی نیروی انتظامی اردکان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، در اختتامیه این جشنواره که ظهر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان نیروی انتظامی شهرستان اردکان برگزار شد، از نفرات برتر در رشته‌های مفاهیم، ترتیل، تجوید، قرائت قرآن، لحن و اذان در دو سطح یک و دو با اهدای جوایزی تجلیل شد.
نفرات برتر این جشنواره قرآنی در مسابقات استانی شرکت می‌کنند و در صورت موفقیت به مرحله کشوری راه می‌یابند.
امام جمعه اردکان در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات توجه و عمل به معانی ژرف و عمیق کلام‌الله مجید را خواستار شد و گفت: باید دید جلوه قرآن در کجای زندگی ما خود را نشان می‌دهد و آیا توجه ما به این کتاب آسمانی ظاهری و سطحی است یا دستورات خداوند در نوع زندگی و تعاملات روزمره ما نیز موثر بوده است.
حجت‌الاسلام سید محمد حسینی با انتقاد از استفاده‌های نمادین و سطحی از قرآن در مراسم عروسی و عزا افزود: اگر چه قرآن مجید در هر سطح و موقعیتی موثر و شفابخش است اما فلسفه نزول قرآن هدایت و اصلاح فکر و عمل انسان‌هاست.
وی با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخش همه دردهای فکری و درونی انسان‌هاست، خاطرنشان کرد: کلام خدا در بسیاری از حوزه‌ها مورد بی‌مهری واقع شده در حالی که قرآن برای درمان همه امراض جسمی و روحی از جمله بیماری‌های روانی نسخه‌ای کامل و جامع دارد.
حسینی خواندن صرف قرآن را نیز اثربخش دانست و گفت: این کتاب آسمانی برخلاف همه کتاب‌ها برای بینایی و روشنایی بخشی به چشم موثر است و حتی اگر کسی به آیات قران کریم هم نظر کند ثواب خود را می‌برد.
وی اثربخشی حقیقی را عمل کردن به قرآن دانست و تصریح کرد: به همگان به ویژه کارکنان خدوم نیروی انتظامی که باید همواره با حوصله، صبر و آرامش انجام وظیفه کنند، توصیه می‌کنم در طول شبانه‌روز حداقل 15 آیه را که حداقل مطالعه این کتاب آسمانی است، تلاوت کنند.
سخنرانی فرمانده نیروی انتظامی و مسئول عقیدتی سیاسی ناجای شهرستان اردکان و همچنین برگزاری مسابقه قرائت قرآن توسط فرزندان خردسال کارکنان ناجای شهرستان اردکان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول