اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات زنجان:

خودکنترلی از مهم‌ترین مسائل امر به معروف است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان گفت: خودکنترلی از مهم‌ترین مسائل امر به معروف و نهی در جامعه است که موجب کاهش مشکلات جامعه می‌شود.

خودکنترلی از مهم‌ترین مسائل امر به معروف است
سعید حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اساسی‌ترین فروع دین اسلام است.
وی افزود: همه آحاد جامعه باید نسبت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرده و ملزم به رعایت آن در جامعه هستند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: در صورت عدم عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جامعه اخلاق اسلامی از آن جامعه رخت بر بسته و جامعه دچار مشکلاتی می‌شود.
وی یادآور شد: دهه نخست ماه محرم به عنوان یکی از مقاطع حساس تاریخ اسلام و شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) باید با توجه به اهداف قیام امام حسین (ع) در جامعه سازی و جاری شود.
حسینی تصریح کرد: در حال حاضر عمل به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ است و ضروری است با احیای این فریضه گام‌های مهمی در این زمینه برداشت.
وی یادآور شد: خود کنترلی از مهم‌ترین مسائل امر به معروف و نهی در جامعه است که موجب کاهش مشکلات جامعه شده و به احیای این فریضه کمک می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب پویایی جامعه اسلامی و سیر الی‌الله می‌شود.
وی گفت: با توجه به بروز برخی مظاهر از جمله بی‌حجابی و مسائل خلاف اخلاقی ضروری است نسبت به احیای این ارزش‌ها توجه شده و برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.
حسینی خاطرنشان کرد: ارشاد جامعه به سوی معروفات موجب احیای ارزش‌های اسلامی و عدم توجه به این مقوله موجب عدم پویایی جامعه می‌شود.
وی افزود: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود تا جامعه به سمت خودسازی واقعی و پالایش حقیقی حرکت کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: همه مسلمانان وظیفه دارند که ابزارهای درست و شایسته امر به معروف و نهی از منکر را بشناسند تا با استفاده از این الگوی شایسته بتوانند در جامعه فضایل را گسترش و رذیلت‌ها را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه عمل به این فریضه الهی در زندگی فردی و اجتماعی نقشی بی‌بدیل دارد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای احکام الهی، پیشگیری از معاصی و دیگر آسیب‌هایی می‌شود که ممکن است جامعه را تهدید کند.
حسینی بابیان اینکه ترک امر به معروف و نهی از منکر از زمینه‌های روحی و روانی افراد سرچشمه می‌گیرد که ریشه در تربیت نفس انسان دارد، گفت: اسلام اهمیت و اهتمام فراوانی به مسائل اجتماعی دارد تا آن جا که فریضه‌ای مانند امر به معروف و نهی از منکر را که دستوری جامعه ساز است از واجبات قرار داده است و به عنوان یکی از فروع دین مطرح ساخته است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول