اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی بیان کرد:

استفاده از نخبگان برای احیای امر به معروف

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: نیروهای نخبه و جوان در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از نخبگان برای احیای امر به معروف
محمدعلی نصرتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: برای اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به شکل گسترده در جامعه و بین اقشار مختلف نهادینه شود از نیروهای نخبه، اساتید، رسانه‌های جمعی و کارشناسان مذهبی به شکل مطلوب استفاده می‌شود چرا که این سنت حسنه در صورت کار جمعی و تشریک مساعی همه در جامعه متبلور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تذکر لسانی به‌عنوان یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر قلمداد می‌شود، ادامه داد: این امر به‌عنوان یک وظیفه همگانی بر دوش اقشار مختلف مردم است تا یکدیگر را در امور مختلف راهنمایی کرده و از کج‌روی نیز باز دارند.
این مسئول اجرای طرح عیون خودرویی و اماکن را یکی از برنامه‌های ستاد عنوان کرد و گفت: هفت تیم 11 نفره به طور مرتب نسبت به پایش مسائل مختلف اقدام می‌کنند و مشاهده‌های خود پیرامون‌ موضوع‌های گوناگون گزارش می‌کنند تا نتایج این بررسی‌ها از طرف رده‌های تخصصی و سازمان‌های گوناگون مورد بررسی قرار بگیرد.
وی به تشکیل چهار تیم بازرسی عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها حدود 150 بازدید از دستگاه‌های اجرایی برای بررسی مسائل مختلف اعم از نوع برخورد با ارباب رجوع، پوشش و ...  اقدام کردند و نتایج آن را هم در ارتباط با شاخص‌های متعدد به مبادی مربوط منعکس کردند.
این مسئول به فعال بودن تیم‌های تذکر لسانی در محل اقامه نماز جمعه نیز اشاره کرد و افزود: این تیم‌ها نیز وظایف محول به خود را به شکل مطلوب انجام می‌دهند تا ضمن اینکه همنوعان خود به داشتن رفتار و اخلاق حسنه ترغیب می‌کنند برای جلوگیری از فراموش شدن این سنت حسنه نیز اقدام موثری انجام می‌دهند.
نصرتی به فعال بودن تیم‌های تذکر لسانی در حوزه‌های مختلف نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در اداره‌ها، هیات‌های مذهبی و اصناف تیم‌های مذکور با هدف اجرایی کردن این سنت تشکیل شده‌اند تا گام‌های موثری در راستای زنده نگهداشتن ارزش‌های اسلامی و قرآنی برداشته شود.
وی همچنین با بیان اینکه کلاس‌های اخلاق ویژه مدیران به طور منظم تشکیل می‌شود، گفت: در این جلسات با حضور ائمه جمعه، اساتید اخلاق و سایر فعالان این حوزه جلساتی برای انتقال مسائل پیرامون این موضوع به مدیران تشکیل می‌شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هفته بسیج پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: شورانگیزترین مدرسه عشق و عرفان بسیج است از این رو هر آنچه در ارتباط با شان و جایگاه برجسته بسیجیان گفته شود  از واقعیت دور نیست بلکه باید همه اقشار جامعه به الهام گرفتن از این فرهنگ و منش اقدام کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول