اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف چهارمحال و بختیاری:

امر به معروف جامعه را از پلیدی‌ها مصون نگه می‎دارد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: امر به معروفات و نهی از منکرات جامعه را از ناهنجاری‌ها، منکرات و پلیدی‌ها مصون می‎دارد.

امر به معروف جامعه را از پلیدی‌ها مصون نگه می‎دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام البرز رئیسی بعداز ظهر امروز در نشست شورای فر هنگ عمومی شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: سلامت و صلابت جامعه نیازمند حضور فعال و همکاری مستمر مردم در تمامی صحنه‌ها و نظارت آنان بر امور است.
وی افزود: مکتب انسان ساز توحید با طرح فریضه امر به معروف و نهی از منکر به این نیاز اجتماعی پاسخ گفته و راه را برای پویایی و بالندگی جامعه هموار و مطمئن ساخته است.
رئیسی با بیان اینکه این فریضه یکی از اصول عملی دین مبین اسلام است، گفت: همان گونه که باید با جنگ و نبرد با دشمنان خارجی مقابله کرد، در پرتو امر به معروف و نهی از منکر می‌توان مفاسد و دشمنان داخلی را سرکوب کرد تا جامعه از فتنه و انحطاط مصون ماند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر دامنه بسیار وسیعی دارد، گفت: نمی‎توان این فرضیه را تنها در مسائل فرعی و ظاهری محصور کرد و آنچه که باید بدان توجه کرد این است که مصادیق منکر و معروف با توجه به مقتضای زمان- مکان رنگ‌های مختلف به خود می‌گیرد.
وی بر ضرورت شناخت مصادیق منکر و معروف در جامعه، تأکید کرد و گفت: امروزه اغلب مردم نگرش صحیح از این فرضیه ندارند و متعاقبا چندان تمایلی نیز به اجرای این واجب الهی نشان نمی‌دهند، شاید یکی از علت‎ها این باشد که امروزه امر به معروف و نهی از منکر در نظر مردم محدود شده و در واقع معروف و منکر آن معنای وسیع خود را از دست داده است.
رئیسی  با بیان اینکه تفکر اسلام تفکر اجتماعی است، گفت: برهمین اساس  لازم است تا در گام نخست  به فرهنگ سازی عمیقی بپردازیم آن هم فرهنگ اصیلی چون فرهنگ ایرانی- اسلامی و سپس حقیقت و حکمت و فلسفه فرایض دینی را باید بشناسیم و بشناسانیم.
وی احیای تفکر دینی را راهگشای مسئولان در اصل امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: احیای تفکر دینی جامعه را در تنفیذ و اجرای بهتر و بیشتر تمامی فرایض به‌ویژه مسائل عملی و اجتماعی دین کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول