اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فرهنگی صبح قریب:

ارزش‌های عاشورایی امر به معروف و نهی از منکر را بیاموزیم

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فرهنگی صبح غریب گفت: ما از عاشورا باید ارزش‌ها را بیاموزیم چرا که زینب برای ارزش‌های اسلامی جان خود را به خطر انداختند و ما باید امر به معروف و نهی از منکر را زنده کنیم.

ارزش‌های عاشورایی امر به معروف و نهی از منکر را بیاموزیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد حسن اختری شامگاه گذشته در همایش حجاب و عاشورا با اشاره به اینکه عظمت ایران به نام شهدای هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: همه این موفقیت‌ها از برکت ماه محرم است.
وی افزود: پیروزی ما در جهان به برکت تاسوعا و عاشورا شکل گرفت و این افتخارات را ملت ما از آن زمان واقعه عاشورا و امام حسین آغاز و تا کنون ادامه داده‌اند.
رئیس بنیاد فرهنگی صبح غریب تصریح کرد: کشور ما کشوری بود که برای آزمایش یک ناو هواپیما باید منت بیگانگان را می‌کشید و امروز کشور ما  ناوشکن و موشک قاره پیما می‌سازد.
وی با بیان اینکه اسرائیل در مقاومت و توان نظامی و اراده کشور ایران عقب نشینی می‌کند، ادامه داد: آمریکا می‌داند که با ایران توان مقابله نظامی ندارد چرا که پایگاه‌های امریکا در خلیج فارس مورد حمله قرار می‌گیرد و ایران این توانمندی را دارد که ناوهای امریکایی را منهدم کند.
حجت‌الاسلام اختری این موج خیزش اسلامی را همانند زلزله‌ای دانست که در کشورهای اسلامی عظمت آفریده و بلکه سبب موفقیت مسلمان شده است.
وی موج وارده در آمریکا را مقدمه فروپاشی که امام خمینی (ره) قول داده بود، برشمرد.
رئیس بنیاد فرهنگی صبح غریب خیزش‌های اسلامی در عراق، ترکیه، تونس، مصر را تحت لوای پرچم امام حسین (ع) دانست و گفت: با الهام از فرهنگ عاشورایی توانسته‌اند به موفقیت و هوشیاری برسند.
وی به برخی مقاومت‌ها در مقابل اسرائیل اشاره کرد و گفت: مقاومت و شهادت از مهم‌ترین درس مکتب حسین ابن علی (ع) است.
حجت‌الاسلام اختری گفت: کشور ما این همه ارزش‌ را آفریده است، اما دشمنان از راه‌های مختلف قصد دارند، ایمان را سست و ارزش‌های اسلامی را با رواج فساد متزلزل کنند.
وی تاکید کرد: فکر نکنید تلاش دشمن به نتیجه نمی‌رسند چرا که نمونه غلبه دشمن در کشور آندلس با رواج فساد و بی‌بندو باری و خلاف دین در حکام و مردم تأثیر و حکومت اسلامی از بین رفت و این اخطار بزرگی برای ما است.
رئیس بنیاد فرهنگی صبح غریب به فرمایش رهبر معظم انقلاب و وجود تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: اکنون زیان‌های این تهاجم و مفاسد را در مجامع عمومی شاهد هستیم.
وی بیان داشت: ما از عاشورا باید ارزش‌ها را بیاموزیم چرا که زینب برای ارزش‌های اسلامی جان خود را به خطر انداخته است.
حجت‌الاسلام اختری ادامه داد: امام محور جمع جامعه و امت اسلام است و باید سعی شود امر به معروف که روی زمین مانده از زمین برداشته شود.
وی تاکید کرد: همه مسئولان در برابر آن مسئول هستند و باید امر به معروف و نهی از منکر را زنده کنیم.
رئیس بنیاد فرهنگی صبح غریب بیان داشت: این بنیاد قصد دارد با  هماهنگی و انسجام و تشکیل موسسه عفاف و حجاب و با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر جلوی برخی بی‌بندوباری‌ها، مفاسد و بد اخلاقی‌های جامعه که آگاهانه و یا نا آگاهانه در حال رشد است را بگیرد.
وی افزود: احیای ارزش‌های اسلامی و عاشورایی می‌تواند پایبندی را در جامعه افزایش دهد و در مقابل حرکت‌های آموزش داده شده برای رواج بی‌بندوباری و نیز فروپاشی خانواده ایستادگی کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول