اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری صورت می‌‎گیرد؛

گرامیداشت هفته احیای معروفات با 100 عنوان برنامه محوری

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر یک‌صد عنوان برنامه محوری در این استان برگزار می‎شود.

گرامیداشت هفته احیای معروفات با 100 عنوان برنامه محوری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام البرز رئیسی پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در نظام اعتقادى اسلام، امر به معروف و نهى از منکر، جایگاه خاصى دارد، بدین‏ترتیب مى‏توان گفت امر به معروف و نهى از منکر، از ضروریات ایمان و رستگارى امت است.
وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ متعالی اسلام از جایگاه و اهمیتی والا برخوردار است، گفت: چراکه این فریضه، وسیله‌ای راه‌گشا و نوید بخش است که هم به بقا و تعالی مکتب می‌انجامد و هم عطری دل‌انگیز که حاکی از سعادت و سلامت فرد و جامعه است، در فضای زندگی بشر می‌پراکند.
رئیسی افزود: این فریضه، در آموزه‎های اسلامی در صدر دیگر فرایض واقع شده و در قرآن، ملاک برتری امت اسلامی بر دیگر ملت‌ها معرفی شده است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به نامگذاری عناوین هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال جهاد اقتصادی، گفت: یک‎شنبه ششم آذرماه روز تذکر لسانی، بصیرت و بیداری اسلامی، روز دوشنبه هفتم آذرماه تذکر لسانی، نیروهای مسلح و بسیج مستضعفان، و سه‌شنبه هشتم آذرماه تذکر لسانی، جهاد اقتصادی، عدالت اجتماعی نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: چهارشنبه نهم آذرماه مصادف با چهارمین روز از ماه محرم روز تذکر لسانی، فرهنگ فاطمی، رسالت زینبی، پنجشنبه دهم آذرماه روز تذکر لسانی، حضور همگانی و مجلس ولایی، جمعه روز 11 آذرماه روز تذکر لسانی، وحدت ملی، منتظران مهدی(عج) نامگذاری شده است.
رئیسی عنوان آخرین روز از هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر را تذکر لسانی، قانون گرایی و اخلاق اجتماعی اعلام کرد و گفت: انسان موجودی اجتماعی است، سرنوشت هر فرد با سرنوشت دیگران گره خورده است، به گونه‌ای که هر فردی در جامعه، هم از رفتار دیگران متأثر می‌شود و هم بر دیگران تأثیر می‌گذارد.
وی تصریح کرد: از این رو افزون بر اصلاح نفس، باید در اصلاح دیگران نیز بکوشد، چرا که بی توجهی به رفتار دیگران، نوعی بی اعتنایی به سرنوشت خویش است.
رئیسی از نواختن زنگ محرم همزمان با آغاز دهه اول محرم در مدارس سراسر این استان خبر داد و گفت: برگزاری همایش ویژه خواهران در ادارات، برگزاری راهپیمایی، برگزاری تجمع میثاق با شهید امر به معروف حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته احیا در این استان است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول