اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان خبر داد:

پیشرفت 20 درصدی احداث کتابخانه مرکزی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان از پیشرفت 20 درصدی احداث کتابخانه مرکزی این استان خبر داد.

پیشرفت 20 درصدی احداث کتابخانه مرکزی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد ربیع احمدخانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و همگام با برنامه‌های ستاد پیش می‌رود.
وی از پیشرفت 20 درصدی کتابخانه مرکزی استان زنجان خبر داد و افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده است در سال جاری 3 میلیارد تومان برای ادامه احداث پروژه کتابخانه مرکزی زنجان اختصاص می‌یابد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: کتابخانه‌های کوچک با بودجه‌های استانی و با حمایت‌های استانداری‌ها احداث می‌شوند اما کتابخانه مرکزی نیاز به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و با پرداخت 3 میلیارد در سال جاری روند اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی استان زنجان سرعت می‌گیرد.
وی یادآور شد: این پروژه در صورت تامین اعتبار اجرایی می‌شود.
احمدخانی از انعقاد قرارداد احداث 43 کتابخانه عمومی در سطح استان با استانداری زنجان خبر داد و بیان داشت: 15 کتابخانه عمومی استان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از احداث کتابخانه عمومی در روستاهایی با جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر خبر داد و گفت: در این روستاها کتابخانه عمومی احداث می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان یادآور شد: در روستاهایی با جمعیت کمتر از یک هزار و 500 نفر کتابخانه‌های سیار برای ارایه خدمات به روستاییان با همکاری استانداری در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به بازدید امور استان‌های ستاد کتابخانه‌های عمومی یاد آور شد: این بازدیدها در راستای حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و توجه به فعالیت‌های ستاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.
احمدخانی بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، برگزاری جلسه با روسای کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، برگزاری جلسه ستادی را از برنامه‌های سادات فاطمی در زنجان برشمرد و گفت: بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های خرم‌دره، ایجرود و ابهر در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه عضویت میان اقشار مختلف جامعه و ارائه سیر مطالعاتی مفید برای خانواده‌ها در بین فرزندان و والدین از اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان از طرح‌هایی است که در هفته کتاب برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند با استفاده از این فرصت در کتابخانه‌های عمومی استان عضو شوند.
وی از اجرای طرح پیک کتاب در راستای افزایش استفاده مردم از منابع کتابخانه‌ها و ارتقای شاخص‌های کتابخوانی استان خبر داد و گفت: ارائه خدمات به افرادی که امکان استفاده از خدمات را ندارند از اهداف این طرح است.
وی یادآور شد: ایجاد 15 باب کتابخانه روستایی و دو باب کتابخانه شهری تا پایان سال از دیگر برنامه محسوب می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول