اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی استانداری اردبیل:

کتاب یکی از ابزارهای مقابله با جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: یکی از ابزارهای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن کتاب است که اگر به شکل حقیقی در زندگی مورد توجه قرار گیرد بخش عظیمی از زمینه‌های آسیب و انحراف اجتماعی برطرف می‌شود.

کتاب یکی از ابزارهای مقابله با جنگ نرم دشمن است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز عصر امروز در مراسم گشایش هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب استان اردبیل اظهار داشت: ما امروز برای پالایش اندیشه‌ها و افکار جامعه با یک مؤلفه معنوی و اعتقادی به تولید کتاب‌های غنی و با محتوای ارزشمند نیاز داریم تا برخی از نگرانی‌ها و آسیب‌های احتمالی در حوزه انحرافات فرهنگی و عقیدتی از بین برود.
وی سنگینی هجمه دشمن را در حوزه فرهنگی و اسباب متعدد جنگ نرم یادآور شد و تصریح کرد: برای مقابله با این جنگ تمام عیار ما به ابزارهای قدرتمندی همچون کتاب، فیلم شایسته و هنر متعهدانه نیازمند هستیم تا بتوانیم با گذر از این عرصه توانمندی فرهنگی خود را نیز به اثبات برسانیم.
دستباز با یادآوری این‌که یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغ و تقویت مبانی فرهنگی تولید آثار مکتوب هدایت‌گرانه است، خاطر نشان کرد: ما به کتاب‌های پرمحتوا و پرمخاطب نیاز داریم تا بخش عظیمی از نیازمندی فرهنگی جامعه خود را مهیا کرده و برای بهره‌برداری آماده استفاده کنیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود به برگزاری شایسته نمایشگاه کتاب در اردبیل و ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب به مردم برای حضور در این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها تلاش می‌کند تا یک نوع سیاست تمرکززدایی را در پیش بگیرد و به همه استان‌ها مجال آن را بدهد تا در حوزه فرهنگ اقدامات و تدبیرهای مناسب و پیشگیری‌های لازم را در دستور کار قرار دهیم.
وی از کتاب به عنوان ابزار خوب شناخت و دور شدن از تهدیدها و آسیب‌های متعدد یاد کرد و گفت: گرایش به کتاب می‌تواند جامعه را به یک پالایش حقیقی سوق دهد و از بسیاری تهدیدها و ترفندهایی که در معرض حوزه فرهنگ قرار دارد، دور کند.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل علاقمندی به مطالعه را نیازمند یک روحیه باورپذیری و عادت روزانه توصیف کرد و افزود: خانواده‌های ما نقش برجسته‌ای را در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین کودکان و دانش‌‌آموزان دارند که در کنار آن معلمان و مربیان ما نیز می‌توانند در مدارس اسباب چنین کاری را به شایستگی فراهم کرده و از برخی نگرانی‌ها و تنش‌ها بکاهند.
وی در ادامه سخنان خود برگزاری نمایشگاه کتاب را سودمند به حال همه مردم دانست و تصریح کرد: ثمره فعالیت‌های غنی حوزه فرهنگی ثمره فردی و شخصی نیست بلکه عموم مردم می‌توانند از ثمرات و نتایج شایسته و مطلوب چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی استفاده کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول