اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب فارس صورت گرفت؛

فروش 112 میلیون تومانی کتاب در یک روز

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: فروش 112 میلیون تومانی کتاب روز گذشته در نمایشگاه کتاب فارس با توجه به شرایط بد جوی هوا بیانگر علاقه مردم این استان به مطالعه و کتاب‌خوانی است.

فروش 112 میلیون تومانی کتاب در یک روز
 احمدرضا نداف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در سه روز نخستین نمایشگاه کتاب استان فارس 3 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند و شرایط بد جوی و سرمای هوا مانع حضور مردم در این نمایشگاه نشد.
این مقام فرهنگی افزود: بسیاری از مشکلات ارائه شده از سوی بازدیدکنندگان به دلایل مشکلات زیرساختی است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه به علت برگزار نشدن نشست خاطره در سرای اهل قلم اشاره و اضافه کرد: زهره حسینی نویسنده کتاب «دا» به دلیل بیماری به آلمان اعزام شد و نتوانست در دهمین نمایشگاه کتاب فارس حضور پیدا کند.
همچنین نماینده انتشارات روایت فتح در شیراز به خبرنگار فارس گفت: 12 عنوان کتاب و مستندهای تصویری در مورد سرویس‌های جاسوسی، شخصیت‌ها و کشورهای مختلف در حوزه جنگ نرم به بازار کتاب وارد شده است. 
محمد موسوی با بیان اینکه نرم‌افزارها و سی دی‌هایی در حوزه جنگ نرم توسط این انتشارات به بازار عرضه شده است، ابراز داشت: این نرم‌افزارها و سی دی‌ها شامل مجموعه روایت فتح، مستندهایی در مورد سرویس‌های جاسوسی با سه عنوان سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، سازمان جاسوسی اسرائیل (موصاد) و سازمان جاسوسی روسیه (کا.گ.ب) به همراه مستندهایی درباره شخصیت‌ها و کشورهای مختلف که در خارج از ایران تهیه و در ایران ترجمه شده‌اند، است.
وی در مورد میزان استقبال مردم از این گونه تولیدات نیز افزود: عمده این محصولات را ادارات و نهادهای دولتی برای کارمندان و یا کتابخانه‌هایشان تهیه می‌کنند.
این نماینده انتشاراتی همچنین از انتشار هشت عنوان کتاب جدید در حوزه ادبیات دفاع مقدس و 12 عنوان کتاب در حوزه جنگ نرم خبر داد.
موسوی با اشاره به انجام فعالیت‌های مثبت و قابل توجه در حوزه کتاب کودک اضافه کرد: تلاش‌ها در حوزه کتاب کودک به ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه کمک شایانی می‌کند.
وی قیمت کتاب را تابعی از نیروی انسانی، درونمایه و مطالب کتاب، کاغذ و انرژِی دانست و بیان کرد: با توجه به توان و قدرت خرید مردم و بالا رفتن هزینه‌های چاپ، باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول