اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه فردوسی مشهد:

ماهیت کتاب در راستای توسعه جامعه است

خبرگزاری فارس: استاد گروه کتابداری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ماهیت کتاب، کتابخانه و کتابداری در راستای سعادت و توسعه جامعه است و جامعه‌ای توسعه یافته است که برنامه بهتری برای توسعه کتابخانه و کتابداری داشته باشد.

ماهیت کتاب در راستای توسعه جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رحمت الله فتاحی پیش از ظهر امروز در همایش یک‌روزه جایگاه کتابداری و اطلاع‌رسانی و آرشیو ملی در بوشهر اظهار داشت: کتاب جزیی جداناپذیر در فرایند توسعه است و ارتباط مستقیمی بین توسعه کتاب با توسعه جامعه وجود دارد.
وی با بیان اینکه کتابداری حرفه‌ای منطبق با فرایند توسعه است تصریح کرد: کارکردهای کتابداری با ایجاد ارزش افزوده در کنار ارائه خدمات کتابخانه‌ای نقش پررنگی در پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی دارد.
فتاحی افزود: کتابخانه یک نهاد نرم‌افزاری است و کتاب، کتابخانه و کتابداری از اثربخشی و ارزش‌های بالایی در رشد جامعه برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: کتابداران به دلیل قرارگرفتن در یک محیط دانش‌مدار و علمی و تعامل با منابع دانش و دانشمندان جایگاه والایی دارند.
فتاحی تاکید کرد: کارکرد اصلی کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی برقراری پیوند میان نیازمندان اطلاعات و منابع دانش با هدف کمک به پیشبرد جامعه به سوی رشد و تعالی است.
استاد گروه کتابداری دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: کتابخانه به منزله گنجینه‌ای از دانش بشری است و کتابداری یک حرفه دانشگاهی و علمی به شمار می‌رود و کتابداران به منزله آموزشگر و پژوهشگر هستند.
وی اضافه کرد: استفاده از رویکردها و روش‌های علمی، تدوین و استفاده از اصول، مبانی و استانداردها و پشتیبانی از آموزش و پژوهش و توسعه علم از جمله جنبه‌های ارزشمند حرفه کتابداری محسوب می‌شود.
فتاحی ادامه داد: یکی از ارزش‌های حرفه کتابداری حمایت از نظام آموزش و پژوهش است و کتابخانه‌ها یکی از پایدارترین نهادهای اجتماعی در طول تاریخ بوده‌اند.
استاد گروه کتابداری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کتابداران نگاهی بدون تبعیض به همه اقشار جامعه دارند و همیشه در خدمت توسعه و عدالت اجتماعی هستند.
وی با اشاره به شخصیت متعالی کتابداران و ارتباط مطلوب آنان با طالبان دانش بیان کرد: کتابداری حرفه‌ای غیرانتفاعی و غیر تجاری است که خدماتی رایگان به همه اقشار جامعه با هر سطح سواد، سن و موقعیت اجتماعی ارائه می‌کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول