اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

برخی از کتاب‌های منتشر شده هیچ مخاطبی ندارند

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: برخی از کتاب‌هایی که چاپ می‌شوند هیچ مخاطبی ندارند و این موضوع از مهم‌ترین نقص کتابخانه‌های استان است.

برخی از کتاب‌های منتشر شده هیچ مخاطبی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دادوش هاشمی‌در جلسه انجمن کتابخانه‌ها در استانداری اظهار کرد: باید در جهت کتابخوان کردن مردم تلاش کرد.
وی گفت: شورای کتابخانه‌های استان کرمانشاه باید با توجه به نیاز روز مردم کتاب تهیه کنند تا مردم به سمت کتاب خواندن روی بیاورند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه ایجاد شود، افزود: در تهیه کتاب‌ها باید از موضوعات به‌روز استفاده شود.
هاشمی اضافه کرد: موضوعات اخلاقی، روانشناسی، آداب و معاشرت عناوینی هستند که برای افراد جاذبه ایجاد می‌کنند.
وی ادامه داد: کتابخانه‌های استان به روز نیستند و باید در این زمینه متناسب‌سازی شود.
هاشمی مهم‌ترین نقص کتابخانه‌های استان‌ را موضوع کتاب‌ها عنوان کرد و گفت: برخی از کتاب‌هایی که چاپ می‌شوند هیچ مخاطبی ندارند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید به  نیاز مردم در موضوعات مختلف توجه داشته باشیم و اینکه خانواده‌ها در چه موضوعاتی علاقه‌مند به خواندن‌ کتاب هستند که براساس آن کتاب تهیه شود.
وی با بیان اینکه ‌یکی دیگر از راه‌های ایجاد جاذبه و افزایش سرانه مطالعه در بین خانواده‌ها ساده و روان‌کردن متون و کتاب‌های قدیمی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کودکان و نوجوانان ما علاقه‌مند به خواندن‌ کتاب‌های مثل مثنوی مولوی، شاهنامه و... هستند که با ساده و روان ‌کردن این کتاب‌های ارزشمند، آن‌ها را برای این قشر قابل فهم کرده‌ایم.
وی مصوبه سند نهضت مطالعه مفید را طرحی با اهمیت خواند و اظهار کرد: نحوه و میزان مطالعه مختص قشر و گروه خاصی نیست و باید با برنامه‌ریزی مدون و متقن این طرح را در استان کرمانشاه اجرایی کرد.
هاشمی تصریح کرد: باید برای اجرای این سند یک برنامه و چشم‌انداز تعیین شود و هر یک از کارگروه‌ها موظف هستند ظرف چند  روز آینده برنامه‌های خود را برای بررسی ارائه کنند.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در دولت نهم ودهم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، 16میلیارد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا کرد.
وی ادامه داد: در نمایشگاه کتابی‌ که در زمان حضور مقام معظم رهبری در کرمانشاه برپا شده بود، اداره کل ارشاد اسلامی کرمانشاه، 500 میلیون یارانه  به خریداران کتاب داد.
آفتابی تصریح کرد: این نمایشگاه 500 هزار شرکت‌کننده داشت و بازدیدکنندگان استقبال خوبی از آن داشتند.
وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از کمیته مطالعه مفید حمایت همه‌جانبه خواهد داشت.
شایان ذکر است، جشنواره کتابخوانی، تجلیل از اهدا‌کنندگان کتاب، اهدای کتاب به مناطق آسیب‌پذیرو ایجاد کتابخانه سیار از جمله برنامه‌هایی بود که در این جلسه در استانداری  کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول