اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی خبر داد:

انتشار بیش از 30 میلیون کتاب بعد از انقلاب

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی پس از انقلاب اسلامی بیش از 30 میلیون جلد کتاب منتشر کرده است.

انتشار بیش از 30 میلیون کتاب بعد از انقلاب
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدجلال حسینی با حضور در غرفه موسسه در سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد، درباره کیفیت این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها به هر ترتیب موجب رشد و تعالی و نشر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است و امروزه یکی از آسیب‌های جدی در حوزه فرهنگ عدم‌ انس اقشار مختلف به خصوص جوانان با کتاب است.
وی افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها به مناسبت‌های گوناگون زمینه و بستری برای آشنا شدن نسل جوان با اندیشه‌های جدید و افراد نو و مطالب تازه‌ای که در واقع از طرف اندیشمندان ارائه می‌شود، است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب چنانچه کیفیت مورد قبولی هم نداشته باشد، باز هم تاثیر خود را از لحاظ فرهنگی می‌گذارد، تاکید کرد: برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در جهت نشر و ارتقای شاخص امر کتابخوانی و مطالعه تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه انتشار کتاب و کتابخوانی توضیح داد: آستان مقدس حضرت رضا (ع) با قدمت 80 ساله در حوزه چاپ و نشر، امروز یکی از نهادهای تاثیرگذار در حوزه نشر و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور است.
حسینی ادامه داد: آستان قدس رضوی قبل از انقلاب حدود 27 عنوان کتاب بیشتر منتشر نکرد، در حالی که بعد از انقلاب حدود 3هزار و 200 عنوان کتاب با میانگین چاپ 7هزار جلد و شمارگان تقریبی 30میلیون جلد کتاب منتشر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه سهم آستان قدس رضوی در نشر و چاپ کتاب کشور بسیار قابل توجه است، خاطرنشان کرد: از هر 100 عنوان کتاب منتشر شده در کشور 1.5 نسخه به آستان قدس تعلق دارد و در شمارگان نیز از هر 100 شماره منتشر شده چهار نسخه به آستان قدس تعلق دارد.
حسینی از رویکرد و جهت و حرکت‌های کلان و اصولی آستان قدس رضوی و با هدایت تولیت آستان قدس رضوی آیت‌الله واعظ طبسی در حوزه کتاب و کتابخوانی خبر داد و اظهار داشت: آستان قدس رضوی در گام اول متولی شناساندن سنت رضوی است و می‌تواند به صورت مستقیم در امر نشر فرهنگ رضوی با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و اصولی گام‌های بلند بردارد و هم به صورت غیرمستقیم از طریق نگاه‌های حمایتی از ناشران و معلمان و فعالان نشر در حوزه کتاب می‌تواند فرهنگ رضوی را منتشر کند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی درباره عملکرد موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان قدس رضوی در حوزه چاپ و نشر کتب مختلف اظهار کرد: در رویکرد مدیریتی جدید که ما امروز مشاهده می‌کنیم تولیدات خوبی در زمینه مشاوره و خدمات چه در بخش‌های مکتوب و غیرمکتوب انجام گرفته است و شایسته توجه و تقدیر است و به همراه مخاطبان مجازی افراد زیادی را به خود جذب کرده است.
وی اضافه کرد: ممکن است در بخش‌هایی هم نیاز به سیاست‌ها و خط‌مشی‌های مشخص‌تری داشته باشیم که امیدوارم از طریق شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی که سیاست‌گذار حوزه‌های فرهنگی است در آینده رشد و تعالی این موسسه فرهنگی باشیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول