اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان:

انسان‌های بی‌بصیرت به هر سویی می‌روند

خبرگزاری فارس: بصیرت‌افزایی مولفه‌ای دقیق در همه عرصه‌های زندگی انسان است و انسان‌هایی که بصیرت نداشته باشند، به هر سمت و سویی با هر شعار تبلیغاتی هر طیف و گروهی می‌روند.

انسان‌های بی‌بصیرت به هر سویی می‌روند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدجواد مهری در هفدهمین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت در استانداری برگزار شد، گفت: جایگاه و نقش روابط عمومی‌ها به عنوان چشم و نبض دستگاه‌ها در حوزه ماموریتی‌شان عنوان کرد.
وی افزود: روابط عمومی‌ها با توجه به رسالتشان باید نهایت دقت را در کار خود داشته باشند.
مهری تصریح کرد: هر انسانی برای اینکه بتواند به وظیفه‌اش عمل کند، باید دارای 3 مولفه در زندگی خود باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: فرد برای اینکه در زندگی فردی و اجتماعی‌ بتواند کار ساز باشد، باید این مولفه‌ها را در زندگی به کار گیرد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمانشاه اولین مولفه را معرفت‌افزایی بیان کرد و گفت: بنا بر فرمایش حضرت امیرالمومنین، علی(ع)، الفبای دین، معرفت به مبدا و معاد است و هر کس نسبت به خود و مبدا و معاد شناخت نداشته باشد، جهان بینیش به جهان بینی مادی تبدیل می‌شود و مبدا و مقصدش پوچ و ناامید از همه جاست.
وی به آمار بالای خود‌کشی در آلمان و انگلیس و فرانسه اشاره کرد و آن را به دلیل پوچ و بی‌اساس پنداشتن دنیا عنوان کرد.
مهری علت گرقتاری‌های مسلمانان را جهل  آن‌ها دانست و افزود: امروز علم سلاح پیروزی من و شماست و اگر کشوری به دنبال سرافرازی و پیروزی باشد، باید به قله‌های رفیع علم دست پیدا کند.
وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه انرژی هسته‌ای و نانو تکنولوژی، گفت: علم به تنهایی عزت و اقتدار به بار نمی‌آورد و علمی که اسلام می‌گوید، علم ممزوج به اخلاق و معنویت است.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان گفت: آمریکا و اروپا از جهت علمی در بسیاری از بخش‌ها حرف اول را می‌زنند؛ اما چون اخلاق ندارند، گرفتار هستند و این علم، علم ارزشمندی نیست.
مهری مولفه دوم را ایمان‌افزایی دانست و تصریح کرد: آنچه که به حرکات و اعمال و رفتار ما رنگ و بوی الهی می‌بخشد، زمانی است که خدا در زندگی حاکم باشد؛ امروز ما سربلند و با افتخار، تنها دینی هستیم که در همه اعمال و رفتار ما عبادت است.
این استاد بسیجی سومین مولفه را بصیرت‌افزایی خواند و گفت: بصیرت‌افزایی مولفه‌ای دقیق در همه عرصه‌های زندگی انسان است و انسان‌هایی که بصیرت نداشته باشند، به هر سمت و سویی با هر شعار تبلیغاتی هر طیف و گروهی می‌روند چون بصیرت ندارند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان کرمانشاه ادامه داد: انسان‌های بابصیرت‌ پشت دیوار را می‌بینند چون شناخت به مبدا و معاد و خدا دارند؛ بصیرت در سایه تقوا به وجود می‌آید و کسانی که تقوا دارند هیچ‌گاه دچار خطا نمی‌شوند و خدا در هر شرایطی مراقب و نگهدارشان است.
وی افزود: اگر می‌خواهید در پیشگاه خدا سربلند بمانید به قرآن و عترت اهل بیت متوسل شوید و اگر به این امر عمل کردید، دائما در صراط مستقیم هستید.
مهری تصریح کرد: قرآن معجزه‌ای از طرف پروردگار است که مایه شفاعت و نجات انسان‌هاست؛ قرآن کتاب زندگی است و باید و نبایدها را از قرآن استخراج کنید چراکه تنها نسخه‌ای است که ضامن بقا و سعادت کشور بوده و نسخه دین با تمام ابعاد آن است.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان کرمانشاه با طرح این سوالات که آیا فضای انتخابات ما فضای انتخابات دینی است؟ اخلاق انتخاباتی در آن رعایت می‌شود؟ کاندیداها دروغ نمی‌گویند؟ لیاقت ورود به این عرصه را دارند و طرفداران موضع گیری‌شان دینی است یا از روی حب و بغض است؛گفت: اگر خدا حاکم باشد، ما همه چیز داریم و من طرفدار هیچ حزب و گروه خاصی نیستم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول