اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

ذهن مردم با بصیرت سنگربندی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: ذهن مردم با بصیرت سنگربندی شده و مانع نفوذ هر نوع عملیات آشکار و پنهان دشمن در عرصه فرهنگی می‌شود.

ذهن مردم با بصیرت سنگربندی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به فعالیت قرارگاه فرهنگی استان اظهار داشت: دشمن در جنگ هوشمند وارد منطقه عملیاتی ذهن، روح، قلب و مغز انسان‌ها می‌شود.
وی بر افزایش بصیرت مردم تاکید کرد و افزود: افزایش آمادگی ذهنی، عقلی، علمی، دینی و اطلاعاتی مردم در مقابله با تهدیدات نرم دشمن موثر است.
پورعزیزی با بیان اینکه مواجهه منطقی با عملیات‌های فرهنگی مسیر تهدید دشمن را مسدود می‌کند، تصریح کرد: ذهن مردم با بصیرت سنگربندی شده و مانع نفوذ هر نوع عملیات آشکار و پنهان دشمن در عرصه فرهنگی می‌شود.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان، تقوای الهی و ترس از معصیت را ترمز درونی نامید و خاطرنشان کرد: توجه به معاد و نتیجه اعمال درمان ویروس‌های کشنده دشمنان است و باید تشخیص آن به متخصصان دین سپرده شود تا طبق دین مبین اسلام فرهنگ دینی کشور را در سلامت کامل نگه‌دارند.
پورعزیزی تعریف و پیاده‌سازی نظام مدیریت جامع در حوزه فرهنگ را شرط لازم برای ‌آماده‌سازی دفاعی و تهاجمی در جنگ نرم معرفی کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی سابقه دیرینه در تمدن و فرهنگ اسلامی دارد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان ازهم گسستن نظام شاهنشاهی پهلوی در اثر انقلاب اسلامی را سبب تاثیر دامنه فراملی انقلاب توصیف کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی در جهان دین‌گریز و دین‌ستیز نشانه بحران جدی در سکولاریزه کردن حیات فردی و اجتماعی انسان‌ها به شمار می‌رود.
وی انقلاب فکری را مقدمه و زیربنای قیام ملت ایران علیه نظام استبدادی شاهنشاهی ذکر کرد و ابراز داشت: استقلال‌خواهی و خروج از وابستگی از ویژگی‌های آشکار و بارز انقلاب اسلامی است.
پورعزیزی با تاکید براینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در عصر حاضر دگرگونی‌های فراوانی در قلمروهای مختلف ایجاد کرده است، اذعان داشت: عامل اصلی این دگرگونی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ریشه در دین و آموزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی دارد.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان به چالش‌های مختلف داخلی و خارجی انقلاب اسلامی به دلیل میزان تاثیرگذاری آن بر روندهای بین‌المللی در قلمروهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در دهه نخست با چالش‌های جدی در بخش سخت مواجه شد.
وی راهبرد نظام جمهوری اسلامی توسط امام (ره) را رهبری، مردم و اسلام نامید و تصریح کرد: جمهوری اسلامی به‌خوبی توانسته چالش‌های مختلف را به فرصت تبدیل کند و به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و تاثیرگذار فرامنطقه‌ای محسوب شود.
پورعزیزی با بیان اینکه دشمن در معادلات خود دچار مشکلات جدی شده است، اظهار داشت: دشمن با تغییر راهبرد از جنگ سخت به جنگ نرم نبردی پنهان را آغاز کرده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان هدف نهایی دشمن در جنگ نرم را مهار و فروپاشی نظام سیاسی و خارج کردن مردم از پشتیبانی نظام ذکر کرد و بیان داشت: ابزار و روش‌های براندازی دشمن در جنگ نرم متفاوت است.
به گفته وی، دشمن در جنگ نرم تلاش می‌کند با تاثیرگذاری بر باورها و ارزش‌های یک ملت اندیشه و مدل اداره کشور که هویت‌دهنده نظام آن کشور است، را به چالش بکشاند.
پورعزیزی با تاکید براینکه دشمن در جنگ نرم به دنبال تغییر نظام ارزشی جامعه است، خاطرنشان کرد: جنگ نرم روشی برای تحمیل اراده و تامین منابع نظام سلطه بدون استفاده از قدرت نظامی و روش‌های خشونت‌آمیز است.
مسئول اجرایی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قرارگاه فرهنگ گیلان اقناع‌گری و همراه‌سازی را ابزار اصلی جنگ نرم توصیف کرد و گفت: دشمن با استفاده از ابزار ارتباطی، رسانه و دانش روانشناختی در تلاش است در هویت فکری و فرهنگی جامعه تردید ایجاد کند.
وی حوزه عملی جنگ نرم را افکار، اعتقادها، باورها، ارزش‌ها و گرایش‌های جامعه هدف معرفی کرد و ابراز داشت: دشمن با برنامه‌ریزی در این موارد تلاش می‌کند با تصرف ذهن و قلب‌های مردم در ساختارها تغییر به وجود آورد.
پورعزیزی با اشاره به اینکه دشمن اهداف خود را با روش استدراج انجام می‌دهد، اذعان داشت: دشمن به تدریج و به آرامی با انجام عملیات روانی عزم و اراده مردم را دگرگون کرده و دچار سستی و رخوت می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول