اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

بصیرت مهم‌ترین مولفه سوگواری‌های محرم است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: باید در عزاداری‌ها معرفت و بصیرت، شناخت دشمن از دوست و عمل به واجبات و دوری از محرمات موج بزند.

بصیرت مهم‌ترین مولفه سوگواری‌های محرم است
یوسف اکبری در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های عزاداری ماه محرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی زاییده عاشورا و مولود کربلا است و امروز اگر شعار امام حسین (ع) در عربستان، بحرین، یمن و مصر به گوش می‌رسد همه برگرفته و تاثیر‌پذیر از اندیشه جهانی امام حسین (ع) است.
وی در ادامه با اشاره به تجربه موفق سال گذشته در برگزاری تجمع عظیم عصر تاسوعا گفت: برنامه امسال نیز روز دوشنبه هفته آینده همزمان با تاسوعای حسینی از ساعت 13:30 دقیقه تا 15 ادامه خواهد داشت و بعد از این آیین باشکوه، دسته‌های عزاداری محلات مختلف به صورت سنتی عزاداری می‌کنند.
فرماندار اردبیل یکی از ویژگی‌های عزاداری در این روز را تفکیک مردان از بانوان اعلام کرد و بیان داشت: ما سعی کردیم یک طرف خیابان عالی‌قاپو را برای بانوان عزادار و یک قسمت را نیز برای مردان در نظر بگیریم تا با شور و عظمت مثال‌زدنی، عزاداری در این مکان جلوه‌ای با عظمت‌تر پیدا کند.
این مسئول آغاز رسمی عزاداری مردم اردبیل را یک روز مانده به عید قربان با آیین گرامیداشت شهادت مسلم‌بن‌عقیل عنوان کرد و افزود: از این روز به بعد هفته‌خوانی‌ها و به دنبال آن محافل عزاداری در قالب طشت‌گذاری در محلات و مساجد انجام می‌شود و در تمامی این ایام جای جای شهر اردبیل بوی عزا و طعم گریه به خود گرفته و همه مردم سعی می‌کنند به هر نحو ممکن به خاندان عصمت و طهارت عرض ارادت کنند.
فرماندار اردبیل بیان داشت: هیچ آیینی در ایران و دنیا نمی‌تواند مردم را به شکل خودجوش در کنار هم قرار دهد و ما قدر چنین فضاهایی را باید بدانیم و به دشمن نیز ثابت کنیم که راه‌اندازی صدها سایت تخریبی در مورد شیعه و امام حسین بی‌ثمر است.
وی در پایان سخنان خود با قدردانی از همت نیروهای انتظامی، نظامی و اطلاعاتی در برقراری نظم و امنیت عزاداری‌های ایام سوگواری امام حسین (ع)، روان‌سازی بحث ترافیک را با اولویت عبور دستجات عزاداری،‌ تداوم عزاداری‌های سنتی به ویژه حضور دستجات در خیابان‌ها و محلات مختلف با رعایت اصول درست عزاداری را از الزامات و ضروریات فعالیت‌ها در ایام محرم توصیف کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول