اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه جم خبر داد:

تولید روزانه 280 تن گاز مایع و مایعات گازی در پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه جم از تولید روزانه 280 تن گاز مایع و مایعات گازی در پالایشگاه جم خبر داد.

تولید روزانه 280 تن گاز مایع و مایعات گازی در پالایشگاه جم
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، رحیم اسلامی بعد از ظهر امروز در بازدید رئیس حراست شرکت ملی گاز ایران و هیئت همراه از تاسیسات و پروژه‌های شرکت پالایش گاز فجر جم اظهار داشت: تولید 27 درصد گاز کشور در این پالایشگاه نشان دهنده جایگاه و اهمیت پالایشگاه گاز جم است و این پالایشگاه برنامه‌های مهمی در سال جهاد اقتصادی انجام داده است.
وی افزود: چند پروژه مهم و زیربنایی در این پالایشگاه در دست احداث است که تمام طرح‌های موجود از پیشرفت قابل قبولی برخوردار هستند.
مدیرعامل پالایشگاه جم با اشاره به روند احداث واحد ال.پی.جی در این پالایشگاه خاطرنشان کرد: پروژه واحد "ال.پی.جی" شرکت پالایش گاز فجر جم در حال حاضر پیشرفت کلی معادل 90 درصد دارد و انتظار می‌رود به زودی به بهره‌برداری برسد.
اسلامی از تولید روزانه 280 تن گاز مایع و مایعات گازی در پالایشگاه جم خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد روزانه 200 تن گاز مایع و 80 تن مایعات گازی تولید می‌شود و در مجموع روزانه 280 تن گاز مایع و مایعات گازی به ظرفیت تولیدی این مجموعه اضافه می‌شود.
وی عنوان داشت: پس از راه‌اندازی این پروژه مهم، سوخت مصرفی از گازهای استحصالی که در حال حاضر در مشعل‌های پالایشگاه ( FLARE ) می‌سوزد، وارد چرخه اقتصادی کشور می‌شود.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم بیان کرد: بخش مطالعات مقدماتی و مهندسی این پروژه در سال 85 پایان پذیرفته و بخش PC  آن نیز در سال 86 آغاز شد.
وی احداث نیروگاه گازی جدید پالایشگاه به ظرفیت 82.5 مگاوات و پروژه طراحی، خرید و نصب کمپرسور پنجم هوا را نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت دانست.
اسلامی همچنین به افزایش ظرفیت پالایشگاه به 125میلیون متر مکعب در روز خبر داد و گفت: این افزایش ظرفیت با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود حاصل شده و در سال جاری نیز تلاش خواهیم کرد کار تولید را با حداکثر ظرفیت به پیش ببریم.
مدیرعامل پالایشگاه جم ادامه داد: راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح موقت و دائم انتقال و تصفیه روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی نیز از طرح‌های ارزشمند در پالایشگاه فجر جم است که با موفقیت اجرایی شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول