اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای نخستین بار انجام شد؛

تعویض سیستم کنترل کمپرسور پروپان پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه جم از تعویض سیستم کنترل کمپرسور پروپان پالایشگاه جم خبر داد.

تعویض سیستم کنترل کمپرسور پروپان پالایشگاه جم
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، رحیم اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه جم نقش مهم و ارزنده‌ای در تامین گاز کشور دارد و هم‌اکنون بیش از 27 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی شاهد کار بیشتر و موثرتر توسط کارکنان و مدیران هستیم و نتایج قابل قبولی نیز حاصل شده است.
مدیرعامل پالایشگاه جم از تعویض سیستم کنترل کمپرسور پالایشگاه جم خبر داد و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار، سیستم کنترل کمپرسور پروپان A توسط کارکنان تعمیرات ابزار دقیق این شرکت تعویض شد.
اسلامی تصریح کرد: سیستم کنترل کمپرسورهای پروپان از نوع رله‌ای و ادواتی بود که همه آنها از رده تولید خارج شده و از عوامل اصلی توقف‌های ناخواسته تولید در پالایشگاه فجر جم بوده است.
وی عنوان داشت: سیستم جدید نصب شده روی کمپرسور پروپان A، شامل دو دستگاه PLC زیمنس مدل S7 414 همراه با کارت‌های دیجیتال و آنالوگ و نیز بریرهای جدید و سایر ادوات پشتیبانی و نصب سیستم UPS جدید است که به صورت جابجایی اتوماتیک نصب شده‌اند. 
این مسئول تصریح کرد: در این عملیات همه ادوات ابزار دقیق درون سایت که شامل همه ترانسمیترها، سوئیچ‌ها و نشان‌دهنده‌های فشار و حرارت و سیستم لرزش بوده است، تعویض شدند.
اسلامی اذعان داشت: خارج کردن تابلوهای درون اتاقک و تعویض کابل‌های موجود نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است و در واقع هر کدام از این اقدامات در نوع خود دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و تاثیر زیادی در کارکرد صحیح این کمپرسور خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم یادآور شد: برای یکپارچه‌سازی این سیستم، اطلاعات موجود در برد محلی با فیبر نوری به اتاق کنترل مرکزی انتقال و سپس همه ادوات موجود در برد مرکزی به صورت کامل تعویض شد. 
اسلامی افزود: این کار با DCS کردن واحد سرمایش (5100) و کنترل مرکزی کمپرسور صورت گرفت و این سیستم شامل دو دستگاه PLC زیمنسی مدل S7 300 ، به صورت جابجایی اتوماتیک نصب شده‌اند.
وی اضافه کرد: این اقدام، راهگشای تعویض کلی سیستم کنترل پالایشگاه است و ارتقای سطح علمی کارکنان تعمیرات و بهره‌برداری در این اقدام بزرگ قابل توجه است و آشنایی با این سیستم جدید سبب افزایش تجربیات پرسنل با تکنولوژی جدید خواهد بود.
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم بیان داشت: برای افزایش بهره‌وری در این پالایشگاه باید دست به دست هم بدهیم و از همه توان و انرژی موجود به نحو مطلوب بهره ببریم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول