اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی واحد ال‌پی‌جی محقق می‌شود؛

تولید روزانه 200 تن ال‌پی‌جی در پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه جم از تولید روزانه 200 تن ال‌پی‌جی در این پالایشگاه خبر داد.

تولید روزانه 200 تن ال‌پی‌جی در پالایشگاه جم
رحیم اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: پالایشگاه فجر جم از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های پالایشی گاز در کشور است و بخش عظیمی از سبد انرژی کشور در این پالایشگاه تامین می‌شود.
وی افزود: کیفیت‌بخشی به تولیدات و افزایش تولید گاز در این پالایشگاه در سال جهاد اقتصادی مورد تاکید قرار دارد و در این مسیر حرکت می‌کنیم.
مدیرعامل پالایشگاه جم از راه‌اندازی پروژه تولید ال‌پی‌جی پالایشگاه جم در زمستان امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش داریم با تسریع در روند کار احداث این واحد، این پروژه به زودی مورد بهره‌‌برداری قرار گیرد و پیش‌بینی می‌کنیم که تا سه ماه آینده وارد مدار شود.
اسلامی تصریح کرد: با راه‌اندازی واحد تولید گاز مایع (ال‌پی‌جی) روزانه 200 تن گاز مایع  و80 تن مایعات گازی تولید خواهد شد و حذف آلودگی زیست محیطی که در مشعل‌های پالایشگاه فجر جم سوزانده می‌شود از دستاوردهای مهم این پروژه خواهد بود.
وی در تشریح جزئیات این پروژه گفت: بر اساس طراحی پالایشگاه، سوخت مصرفی دستگاه‌ها از قبیل بویلرها، توربین‌های برق، کمپرسورها و کوره‌ها از گازهای استحصالی از مایعات گازی تامین می‌‌شود؛ به علاوه اینکه حدود 300 تن مازاد بر مصرف نیز تولید می‌شود که در حال حاضر در مشعل‌های پالایشگاه سوزانده و موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.
این مسئول اذعان داشت: به منظور دسترسی به اهداف بهره‌وری، بهینه‌سازی سوخت و کاهش آلودگی زیست‌محیطی، پروژه احداث واحد LPG تعریف شد.
اسلامی افزود: درآمد حاصل از راه‌اندازی این طرح، بیش از 560 میلیارد ریال در سال برای کشور است.
وی اضافه کرد: هزینه سرمایه‌گذاری این پروژه شامل طراحی، نصب و راه‌اندازی مبلغی بالغ بر 300 میلیارد ریال است که در مدت زمان کمتر از یک سال، واحد سرمایه خود را مستهلک می‌کند.
اسلامی یادآور شد: در حال حاضر پیشرفت کلی این پروژه بیش از 90 درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود در زمستان امسال شاهد راه‌اندازی این واحد باشیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول