اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه سنگ‌های تزیینی در ساری در حال برگزاری است

خبرگزاری فارس: با ابتکار دو جوان ساروی نمایشگاه سنگ‌های تزیینی در ساری در حال برگزاری است.

نمایشگاه سنگ‌های تزیینی در ساری در حال برگزاری است
مهدی نجفی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه در نمایشگاه سنگ‌های تزئینی ساری بیش از 60 نوع سنگ تزئینی گردآوری و در معرض دید عموم قرار دارد، اظهار داشت: مشهورترین سنگ‌های تزئینی ارائه شده در نمایشگاه از نوع عقیق یمنی و فیروزه است که در شکل‌های طبیعی و تراش‌خورده در معرض دید عامه مردم قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه تابلو‌های فیروزه‌ای با سنگ نیشابور که آیه‌های قرآنی بر روی آن درج شد نیز در این نمایشگاه عرضه شد.
نجفی سابقه جمع‌آوری خود در گردآوری سنگ‌های زینتی را مربوط به سال گذشته اعلام و خاطرنشان کرد: با همکاری همسرم در کارگاه خانگی اقدام به تراش برخی از سنگ‌ها کردیم.
وی با بیان اینکه جنوب استان مازندران منبع غنی از سنگ‌های فلورین است، یادآور شد: سنگ‌های فیروزه‌ای موجود در نمایشگاه را از شهرستان نیشابور گردآوری کردیم.
این جوان خلاق ساروی در مورد حضور خود در نمایشگاه‌های مختلف در کشور خاطرنشان کرد: در چند نمایشگاه بین‌المللی که مجری طرح میراث فرهنگی مازندران بود شرکت و برگزاری نمایشگاهی در گیلان از اقداماتی بود که برای معرفی آثارم در دیگر استان شمالی شرکت کردم.
وی با اشاره به استقبال مناسب مردم و علاقه‌مندان ساروی از نمایشگاه در حال برگزاری سنگ‌های تزئینی ساری بیان داشت: علاقه‌مندان زیادی در این بخش به نمایشگاه مراجعه کردند که دغدغه آنها پس از بازدید اشتغال‌زایی است.
وی خواستار حمایت مسئولان از صنایع دستی برای ایجاد اشتغال شد و اذعان داشت: برای برگزاری کارگاه مناسب نیاز به وام خوداشتغالی دارم که در حال پیگیری برای دریافت وام هستم.
این جوان مبتکر ساروی با اشاره به منابع غنی مناسب سنگ‌های قیمتی در مازندران یادآور شد: در مناطق ساحلی سی‌سنگان نوشهر عقیق و جاستر به میزان کافی وجود دارد.
نجفی در پایان موفقیت خود در این رشته از صنایع دستی را مرهون راهنمایی‌های سماحت نیا یکی از فعالان عرصه سنگ‌های قیمتی در کشور عنوان کرد.
به گزارش فارس، این نمایشگاه با همکاری شورای اسلامی شهر و صنایع دستی در حال برگزاری است و تا دو روز دیگر ادامه دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول