اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

کانون دانش و صنعت سنگ فیروزه ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم دستیابی به دانش نوین مرتبط با سنگ‌های قیمتی، گفت: کانون دانش و صنعت فیروزه و سنگ‌های قیمتی راه‌اندازی می‌شود.

کانون دانش و صنعت سنگ فیروزه ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن علم‌الهدایی ظهر امروز در همایش تجلیل از نخبگان و فرهیختگان شهر نیشابور با اشاره به اینکه سنگ فیروزه پس از فرش و زعفران از اهمیت و ارزش بالایی در اقتصاد ایران برخوردار است، اظهار داشت: کانون دانش و صنعت فیروزه و سنگ‌های قیمتی به زودی راه‌اندازی می‌شود.
رئیس کانون دانش و صنعت فیروزه خواستار توجه معاونت علم وفناوری ریاست جمهوری به کاربرد دانش نوین مرتبط با سنگ فیروزه و دیگر سنگ‌های قیمتی در کشور شد و افزود: با انتصاب بنده به عنوان ریاست این کانون از سوی معاون رئیس‌جمهور به دنبال راه‌اندازی این کانون و همکاری با فعالان این عرصه هستیم.
وی به سرمایه‌گذاری بیش از 800 میلیون تومان برای مراکز رشد فناوری و پارک علم و فناوری شهر نیشابور اشاره و خاطرنشان کرد: زمینی 10 هکتاری برای این دو مرکز در نظر گرفته شده ولی هنوز سند آن صادر نشده است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به خلق الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت با نگاه به ظرفیت‌های موجود در ایران را خاطرنشان و تاکید کرد: توسعه امروز ایران شکلی کاریکاتور گونه دارد در جاهایی خوب پیش رفته‌ایم، اما در موضوعاتی درست عمل نکرده‌ایم زیرا که نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های خود را بومی‌شناسی کنیم.
وی توجه به ایجاد دانش و توسعه فناوری را خواست تمام اندیشمندان در جهان خواند و افزود: تنها راهی که می‌توانیم در یک رقابت سالم و درست با دنیا بایستیم، حربه علم و توسعه فناوری و نیز نشان‌دادن الگویی مناسب از توسعه برای ایران است.
علم‌الهدایی توسعه درون‌زا را راه پیشرفت کشور در منطقه عنوان کرد و بیان داشت: به دلیل حضور پارک علم و فناوری خراسان در نمایشگاه‌هایی مانند دوبی به این نتیجه رسیده ایم؛ می‌توانیم با دنیا در این زمینه رقابت کنیم.
وی توسعه علم وفناوری را راهی برای دور زدن تحریم‌ها و تبلیغاتی مناسب برای جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست و اظهار داشت: توسعه مورد نظر ایران پیشرفت همراه با مادیات و معنویات است و از نظر اسلام این دو موضوع به یک اندازه مطرح شده است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی از استقبال نکردن نخبگان نیشابوری مقیم شهر مشهد از همایش نخبگان نیشابور گلایه کرد و افزود: امیدواریم که در مرکز رشد علم و فناوری نیشابور و کانون دانش و صنعت فیروزه با فرهیختگان نیشابوری همکاری و هم افزایی مناسبی را داشته باشیم.
وی بیان داشت: هر دستگاهی بسته به ظرفیت‌های خود در پروژه زیارت نقشی را ایفا می‌کند و در این میان پارک علم و فناوری خراسان با فعالیت 150 کارشناس و متخصص در موضوع گردشگری و اکو توریسم امیدوار است که در این زمینه هم با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهر نیشابور اقدامات مناسبی را انجام دهد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول