اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجمع امور صنفی زنجان خبر داد:

انجام 21 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان گفت: سازمان بازرسی 21 هزار و 730 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام داده است.

انجام 21 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی زنجان
مشهود شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بازرسی‌های موجود از واحدهای صنفی خرده و عمده فروشی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه از این تعداد برای 541 واحد تشکیل پرونده شده است، ادامه داد: ارزش ریالی پرونده‌های مذکور یک میلیارد و 590 میلیون و 817 ریال بوده است.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان یادآور شد: عمده تخلفات صورت گرفته در این بازرسی‌ها گران فروشی، کم ‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور از سوی صاحبان واحدهای صنفی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد واحد رسیدگی به شکایات اصناف استان زنجان اضافه کرد: تعداد شکایات واصله مردمی در این رابطه 518 مورد بوده است.
شریفی یادآور شد: از مجموع شکایات واصله به این مرکز 219 مورد منجر به تخلف شده است.
وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های منجر به رضایت شاکی نیز 177 مورد بوده است، ادامه داد: ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته 600 میلیون و 710 هزار ریال بوده است.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات صورت گرفته در قیمت برخی از کالاها اضافه کرد: قیمت گوشت در بازه زمانی مقتضی چهار درصد کاهش یافته است.
وی همچنین از افزایش پنج درصدی تخم‌مرغ در بازه زمانی مذکور خبر داد و گفت: قیمت نیز در این مدت زمانی 10 درصد افزایش پیدا کرده است.
شریفی همچنین با بیان اینکه قیمت لاستیک نیز دارای افزایش پنج درصدی در این بازه زمانی بوده است، افزود: قیمت روغن نیز در این مدت زمانی پنج تا 10 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: قیمت برنج نیز در بازه زمانی مقتضی دارای پنج درصد افزایش بوده است.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بازرسی در زمینه مبازره با کالای قاچاق یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری اداره استاندارد از اقداماتی است، که در این زمینه صورت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به گشت‌های مشترک این سازمان به صورت روزانه اضافه کرد: این گشت‌ها با همکاری علوم ‌پزشکی و اداره دخانیات استان زنجان صورت گرفته است.
شریفی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا ادامه داد: در این زمینه 155 مورد تشکیل پرونده شده است.
وی تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در این زمینه 127 میلیون و 847 هزار ریال است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول