اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خبر داد:

مناسب سازی ۲۹ درصد از معابر عمومی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تاکنون به طور میانگین ۲۹ درصد از معابر عمومی شهرهای این استان مناسب سازی شده است.

مناسب سازی ۲۹ درصد از معابر عمومی خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا کاظم‌زاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار داشت: بیشترین معابر مناسب سازی شده در استان مربوط به شیروان و کمترین میزان مناسب سازی معابر شهری مربوط به معابر بجنورد است.
وی مناسب سازی معابر عمومی را از تکالیف دولت برشمرد و گفت: برای مناسب سازی معابر عمومی بهزیستی خراسان شمالی پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.
کاظم‌زاده در ادامه با اشاره به برنامه‌های روز جهانی معلولان در استان اظهار داشت: بر همین اساس برگزاری مسابقات ویلچررانی، تجلیل از کارکنان معلول و همچنین از همسران معلولان ضایع نخاعی و مادران دارای چند فرزند معلول طی آیینی تجلیل می‌شود.
وی برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های معلولان استان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به همین مناسبت عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه در ۱۲ آذر ماه جاری در استان برپا خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در قالب سه درصد استخدام معلولان امسال دو نفر از معلولان خراسان شمالی در دستگاه‌ها جذب شدند، بر اجرای مصوبات مربوط به استخدام معلولان در دستگاه‌ها تاکید کرد.
وی همچنین اقدامات انجام شده در بخش مسکن معلولان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر همین اساس سهمیه معلولان در بخش مسکن مهر استان سال گذشته ۸۵۲ واحد و امسال نیز ۹۵۰ واحد بوده که تحقق یافته است.
کاظم‌زاده با بیان اینکه این واحدهای مسکونی اکنون آماده تحویل است، افزود: براساس تفاهمنامه وزارت رفاه وقت و بانک مرکزی و همچنین وزارت مسکن و شهرسازی هر واحد مسکونی به ازای متری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال احداث و در اختیار مددجویان و متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی استان در زمینه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: بر همین اساس ۱۰۰ مجوز مشاغل خانگی برای مددجویان بهزیستی خراسان شمالی طی امسال صادر شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از این تعداد مجوز ۵۹ مورد در بخش فنی و حرفه‌ای، ۲۴ مورد در بخش بازرگانی، ۵ مورد در بخش صنایع دستی و ۲ مورد در بخش کشاورزی و دامپروری بوده است.
وی اظهار داشت: تاکنون۹۱ مددجوی متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ۳۰۶ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند که میزان این تسهیلات متغیر و تا سقف ۵۰ میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول