اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات آبادان:

احیای انسانیت از مهمترین اهداف نهضت عاشوراست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان گفت: احیای انسانیت، معنویت و ارزش‌های اسلامی از مهمترین اهداف نهضت عاشوراست.

احیای انسانیت از مهمترین اهداف نهضت عاشوراست
حجت‌الاسلام سیدموسی مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به‌مناسبت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: محرم ماه خون بر شمشیر و تفکیک حق از باطل است.
وی افزود: بر همه مسلمانان واجب است که در این ماه، عزاداری حسین(ع) و خاندانش را به جا آورده و بدین وسیله به ریسمان اراده و تقوی آن بزرگواران تمسک جویند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان با بیان دلایل قیام امام حسین(ع) و به وقوع پیوستن واقعه کربلا تصریح کرد: هنگامی که امام حسین(ع) قصد ترک مدینه را دارد می‌فرماید «من از روى خود خواهى و خوشگذرانى و یا براى فساد و ستمگرى قیام نکردم، من فقط براى اصلاح در امت جدم از وطن خارج شدم. می‌خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به سیره و روش جدم و پدرم على‌بن ابیطالب عمل کنم».
وی اضافه کرد:  در همین راستا می‌توان هدف از قیام حسینی را اصلاح امت، امر به معروف و نهی از منکر و تحقق سیره و روش پیامبر و علی(ع) بیان کرد.
مدنی خاطرنشان کرد: آن حضرت وظیفه یک مسلمان را امر به معروف و نهی از منکر خطاب کرده و این امر را نیز بارها به امیرمؤمنان گوشزد کرده است.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) وقتی تباهی دنیا را می‌بیند خود را موظف دانسته که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به جا بیاورد، گفت: اجرای فرایض الهی در این زمان جز با قیام حسینی ممکن نیست تا چهره واقعی استبداد و ستمگری را نشان دهد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان با بیان اینکه واقعه کربلا و هویدا ساختن حقیقت اسلام، پایه‌های بیداری اسلامی امروز را پی‌ریزی کرد، افزود: هدف قیام حسینی، برگرداندن نشانه و علایم دین به جای اصلی خود، اصلاحات در همه شهرها، ایجاد امنیت برای مردم و فراهم ساختن زمینه عمل به واجبات و مستحبات و احکام الهی بود.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر کربلا به وقوع نمی‌پیوست امروز آثاری از اسلام به جا نمانده بود، گفت: امام حسین(ع) حق به تمام معنا و در ولایت و رهبری از همه مدعیان لایق‌تر است.
مدنی در ادامه با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در کشورهای منطقه نشات گرفته از نهضت امام حسین(ع) در روز عاشوراست، تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) در طول تاریخ الگوی شیعیان و سایر مذاهب بوده است.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به دنبال حکومت حق و عدالت خواهی بوده است، افزود: حاکمان مستکبر امروز به دنبال زور، تزویر و ریاکاری بوده و با دروغ حکومت را اداره می‌کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان با اشاره به اهداف نهضت امام حسین(ع) در روز عاشورا، تصریح کرد: احیای انسانیت، معنویت و ارزش‌های اسلامی از مهمترین اهداف این نهضت بوده و این نهضت را تا به امروز پایدار نگه داشته است.
وی با اشاره به اهداف شوم دشمنان اسلام مبنی بر تقسیم کردن جهان اسلام، تصریح کرد: در برنامه ریزی جدید دنیای غرب، دشمنان اسلام قصد دارند ایران را تقسیم کرده و ثروت و منابع سایر کشورهای اسلامی را نیز مصادره کنند.
مدنی با تأکید بر اینکه امروز ملت ایران از آمریکا و دنیای غرب هیچ‌گونه ترسی ندارد، اظهار داشت: تنها بیم این امت از افرادی است که به نام دین و ولایت پرچم‌هایی را برافراشته و در مقابل رهبری و امام راحل ایستاده‌اند، که باید جدی گرفته شوند وگرنه به آسیب جدیدی مبدل خواهند شد.
وی در پایان بر آشنایی جوانان با قرآن و مکتب اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: قرآن کتاب علم، اندیشه، پاکی و راه هدایت انسان‌هاست که عمل به دستورات آن باید در دستور  همه مسئولان قرار گیرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول