اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قزوین:

اجرای 24 فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در انتخابات سال جاری 24 فرایند از 25 فرایند پیش‌بینی شده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

اجرای 24 فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدرضا نصرآبادی در اولین جلسه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان بیان کرد: در سال جاری به لحاظ ساختاری نگاه متفاوتی را در برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بین مسئولان و مجریان شاهد هستیم.
وی ادامه داد: فناوری اطلاعات و تجهیزات الکترونیکی نقش حیاتی در برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند دارد که در همین راستا ارزش و اهمیت ویژه‌ای به امر آموزش داده شده است.
مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قزوین افزود: همه مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید تلاش کنند تا اعتماد مردم را نسبت به سلامت انتخابات جلب کنند تا با شفافیت و دقت هرچه بیشتر نمایندگانی با  آرای حداکثری مردم برگزیده شوند.
وی تصریح کرد: در انتخابات امسال 24 فرایند از 25 فرایند پیش‌بینی شده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، این در حالیست که در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دوره گذشته تنها 9 فرایند از 25 فرایند به شکل الکترونیکی برگزار شد و خیلی از فرایندها به شیوه دستی انجام می‌شد.
نصرآبادی اعلام کرد: در این فرایندها 70 اقدام در زمان و ساعت مشخص باید به صورت الکترونیکی انجام شود که شامل تمام مراحل انتخابات از ثبت نام کاندیداها تا پایان رأی‌گیری و برگزاری انتخابات را شامل می‌شود.
وی از برگزاری مانورهای مختلف به منظور تمهید شرایط لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و دقیق خبر داد و تأکید کرد: فرمانداران به عنوان روسای ستاد انتخابات شهرستان موظف هستند تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در شهرستان را شناسایی و توان خود را در این زمینه به ستاد انتخابات استان معرفی کنند.
همچنین به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: هدف دولت از تشکیل دفاتر پیشخوان افزایش کارایی و بهره‌وری در خدمات‌رسانی به مردم است.
عباسعلی درافشانی افزود: مردم باید در دفاتر پیشخوان با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین زمان خدمات خود را دریافت کنند و درآمدزایی این دفاتر نیز از وظایف ما نیست.
وی توضیح داد: دستگاه‌های اجرایی با هدف کمتر شدن مراحل خدمات‌رسانی به مردم باید برخی از وظایف خود را به این دفاتر واگذار کنند تا با راحت‌ترین شیوه و از طریق الکترونیک به مردم خدمات‌رسانی مناسب صورت گیرد نه اینکه با واگذاری برخی خدمات به این دفاتر مردم مراحل بیشتری را طی کرده و به زحمت بیافتد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین تصریح کرد: در خصوص تعداد و انواع خدماتی که دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت در استان ارائه می‌کنند باید اطلاع‌رسانی مناسبی به مردم صورت گیرد تا مردم از این نوع خدمات اطلاع کافی را داشته باشند و از چگونگی و میزان خدماتی که از طریق این دفاتر ارائه می‌شود از طریق اطلاع‌رسانی در رسانه‌های جمعی مطلع شوند و در جریان امور قرار گیرند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول