اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتخابات وزارت کشور:

آیین‌نامه انتخابات بازنگری و در هیئت دولت تصویب شد

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور از ارسال آیین‌نامه استانداردسازی شعب اخذ رای در انتخابات به استان ها تا هفته آینده خبر داد.

آیین‌نامه انتخابات بازنگری و در هیئت دولت تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حسنعلی نوری ظهر امروز در همایش سراسری دو روزه آموزشی- توجیهی مجریان و دست اندرکاران برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد گفت: آیین‌نامه انتخابات بازنگری و در هیئت دولت تصویب شده و در شورای نگهبان نیز بررسی شده است که تا هفته آینده چاپ و تکثیر و به استان‌ها ارسال می‌شود.
وی تاکید کرد: فرمانداران،‌ بخشداران و تمام دست اندرکاران انتخابات نیز حوزه کاری خود بازنگری و به روز و مشکلات را برطرف کنند.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با تاکید بر اهمیت آموزش پیش از برگزاری انتخابات، اظهار داشت: قبلا یاد گرفتیم که در صحنه نبرد هر چه عرق بریزی در زمان نبرد خون کمتری ریخته می‌شود؛ بر همین اساس هر چه آموزش‌ها بیشتر باشد در زمان اجرا سلامت و صحت انتخابات بیشتر است.
وی افزود: نخستین رویکرد آسیب شناسی انتخابات گذشته بود تا با تجاربی که کسب شده بود نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.
نوری با تاکید بر اینکه روسای هیئت‌های اجرایی انتخابات باید بر تمام فرآیندهای انتخابات احاطه داشته باشد، این افراد را مسئول برگزاری انتخابات دانست و افزود: بررسی‌های لازم برای استفاده از نیروهای با تجربه در برگزاری انتخابات و استفاده از تجارب آنها انجام شود.
وی بودجه انتخابات و نحوه توزیع و اختصاص آن را شفاف عنوان کرد و گفت: بودجه دولت محدود و انتخابات کاری عظیم است؛ ضمن اینکه فرصتی به دست آمده تا با نظر مساعد شورای نگهبان سیستم تمام رایانه‌ای به صورت آزمایشی در بعضی شعب اجرا شود.
نوری افزود: به دلیل محدودیت بودجه ناچار شدیم بخشی را به الکترونیکی شدن اختصاص دهیم و از مسئولان انتخابات می‌خواهیم با تدبیر برای رفع کمبودها و نواقص همکاری و هم‌اندیشی کنند.
وی همچنین با بیان اینکه سیستم الکترونیکی ارسال اخبار و مراسلات یکی دو ماه است راه‌اندازی شده، افزود: برخی شهرستان‌ها تا کنون هیچ خبری برای ستاد انتخابات ارسال نکرده‌اند و باید سیستم خود را فعال کنند.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور اظهار داشت: آگاه بودن نسبت به قانون و آیین نامه انتخابات کافی نیست و باید بر رعایت جزئی‌ترین امور دقت شود، زیرا ممکن است جزئی‌ترین مسائل در پروسه انتخابات،‌ باعث برهم ریختن کلی‌ترین برنامه‌ریزی‌ها شود.
وی تاکید کرد: رویکرد فعلی به سمت رایانه‌ای شدن سیستم است و مسئولان باید به سمتی حرکت کنندکه گردش کاغذ به حداقل برسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول