اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

مراکز ثروت عدالت انتخاباتی را به هم نزند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: شایسته نیست عدالت و سلامت انتخابات را اتکا به مراکز ثروت دچار خدشه کرده یا هویت آن را از بین ببرد.

مراکز ثروت عدالت انتخاباتی را به هم نزند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوچهر فصیح بعد از ظهر امروز در نشست گروه‌های اصولگرا در اردبیل اظهار کرد: ممکن است نظارت‌های ضعیف بر منابع مالی انتخاباتی و جذب برخی از اسپانسرهای مراکز ثروت به سلامت انتخابات لطمه بزند که در این زمینه شایسته است نظارت مراجع قانونی در انتخابات قوت بیشتری پیدا کند.
وی افزود: با توجه به گرم شدن فضای انتخاباتی در استان اردبیل و ورود کاندیداهای متفاوت به عرصه انتخابات یکی از ابزارهای مهمی که توسط کاندیداها به ویژه عده‌ای از آنها در کسب آرای بیشتر به کار ‌می‌رود تکیه بر پول و مسایل مادی است.
تحلیلگر مسایل سیاسی و انتخابات در اردبیل با بیان اینکه متاسفانه در چند جلسه مربوط به تعدادی از کاندیداها تاکید بر پشتوانه مالی تعادل سیاسی و اجتماعی انتخابات استان را به هم زده است، اضافه کرد: در سال‌های گذشته تصور بیان علنی استفاده از پول به عنوان ابزار تعیین‌کننده در انتخابات امری محال بود اما دوری از اخلاق‌مداری سبب شده است که بی‌پروا و بدون هرگونه حجب و حیا عده‌ای رای مردم را با میزان پول بسنجند.
فصیح خاطرنشان کرد: مسئولان نظارتی انتخاباتی باید از هم اکنون به فکر چاره‌جویی برآیند تا سلامت انتخابات و اخلاق در این عرصه دچار ابهام و شک و تردید نشود.
وی ادامه داد: تاسف بیشتر زمانی نمود پیدا می‌کند که فرمایش مقام معظم رهبری بر دوری از مراکز ثروت مورد بی‌مهری و غفلت قرار گیرد و عده‌ای از افراد جامعه انتخابات را با معیار پول و ظواهرات می‌سنجند.
این استاد دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: نباید اجازه داد که عده‌ای از کاندیداها به راحتی از ابزار مالی در کسب آرا استفاده کنند چرا که به نظر می‌رسد آنها ایران را به کشور آمریکا اشتباه گرفته‌اند و در کشور ما تا به امروز مصوبه‌ای مبنی بر استفاده از مراکز ثروت به صورت علنی در انتخابات صورت نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فصیح بیان کرد: این کاندیداهای مجرم یا باید تغییر در نگاه بدهند یا اینکه توسط مراکز نظارتی به شدت و سختی مورد مراقبت و مواظبت باشند تا از آلودگی‌های احتمالی انتخابات جلوگیری شود.
وی صرف هزینه‌های هنگفت برای انتخابات از منابع مشروع را دارای اصول و قاعده خاص دانست و اظهار کرد: استفاده از این منابع محدودیت‌های خود را می‌طلبد و به یقین بهره‌برداری از منابع نامشروع هیچ جایی از اعراب ندارد.
تحلیلگر مسایل سیاسی استان اردبیل گفت: اگر امروز جلوی این حرکت گرفته نشود بدعتی خواهد بود برای انتخابات بعدی و گناهان آن بر گردن ناظران انتخاباتی است.
فصیح اضافه کرد: یقینا ورود نمایندگان مراکز ثروت به پارلمان خط و مشی عدالت‌خواهانه را دچار خدشه می‌کند و سبب می‌شود آسیب‌های فراوان به عرصه انتخابات وارد شود.
وی با بیان اینکه مسئولان استان از هم اکنون باید خود را مسئول پاسخگویی به مطالبات به حق مردم در رابطه با اجرای سالم انتخابات بدانند، تصریح کرد: نباید اجازه داد که تجربه با ارزش چند‌ انتخابات انجام شده با سهل‌انگاری‌های احتمالی خدشه‌دار شود.
عضو احزاب اصولگرایان در اردبیل اظهار کرد: این به این معنا نیست که مسئولان از پرداختن به نظارت غافل هستند بلکه تذکری است که هم جایگاه شرعی و فرهنگی و سیاسی دارد تا از پیشامدهای احتمالی جلوگیری شود.
فصیح اظهار امیدواری کرد؛ با شوق و شور عمومی از آذر ماه شاهد برپایی جلسات و میتینگ‌های انتخاباتی در اردبیل باشیم.
وی پیشنهاد داد: در یک فضای مناسب امکان مناظره‌های کلاسیک برای کاندیداها به وجود آید تا مردم با آگاهی بیشتر از برنامه‌های کاندیداها مطلع شوند.
این استاد دانشگاه‌های اردبیل اضافه کرد: صدا و سیما نیز به نوبه خود می‌تواند با استفاده از تهیه و پخش برنامه‌های مناظره‌ای و طرح دیدگاه‌های مختلف از هم‌ اکنون فضای انتخاباتی را در استان اردبیل گرم نگه دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول