اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس خبر داد:

برگزاری مراسم متحدالشکل هیئت‌های عزاداری در شاهچراغ (ع)

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس گفت: امسال برای نخستین بار مراسم عزاداری تاسوعای حسینی به صورت یکنواخت در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم متحدالشکل هیئت‌های عزاداری در شاهچراغ (ع)
حشمت‌الله زمردیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در سال‌های گذشته مراسم عزاداری در روز تاسوعای حسینی توسط هیئت‌ها به شیوه‌های مختلف برگزار می‌شد و هر هیئتی در گوشه‌ای به عزاداری می‌پرداختند.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال عزاداری روز تاسوعا با حضور عزاداران تمام هیئت‌های مذهبی شیراز به طور یکنواخت در صحن مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود و عزاداران حسینی با یک مداح به سوگواری می‌پردازند.
زمردیان تصریح کرد: امسال نظم خوبی در هیئت‌های مذهبی در سراسر این استان ایجاد شده و هیئت‌ها شیوه‌های صحیح عزاداری را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند.
مسئول شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس تصریح کرد: قبل از آغاز ماه محرم نیز مسئولان هیئت‌های مذهبی در همایش‌هایی جداگانه بایدها و نبایدها در عزاداری را فراگرفته‌اند.
زمردیان ادامه داد: در شب‌های ماه محرم نیز هیئت‌های مذهبی شیراز با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده از محل پاتوق‌های خود به طرف حرم مطهر احمد بن موسی (ع) حرکت کرده و عزاداری می‌کنند.
مسئول شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال مردم متدین استان فارس حماسه دیگری را با عزاداری‌های خود به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی خلق کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول