اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مرکزی:

آسیب‌های عزاداری باید به صورت ‏گفتمان و فرهنگ درآید

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: باید آسیب‌های عزاداری آن قدر از سوى بزرگان مطرح شود که ناهنجارى و ضد ارزش بودن آن به صورت یک ‏گفتمان و فرهنگ درآید.

آسیب‌های عزاداری باید به صورت ‏گفتمان و فرهنگ درآید
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ذوالفقاری اظهار داشت: براى مقابله با آسیب‌های ماه محرم و عزاداری‌ها باید به نکاتی توجه شود که اصل عزادارى آسیب نبیند و برپا کننده مجلس، مداح، خطیب و مانند آن به کلى دلسرد نشوند.
وی با بیان اینکه عزاداری و برپایی مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولیا خدا امری است که ریشه در قرآن و سیره نبوی(ص) و سیره امامان(ع) دارد، تصریح کرد: امروز هم باید مجالس عزای حسینی مانند سال‌های گذشته با شکوه‌ هر چه بیشتر برگزار شود.
ذوالفقاری ادامه داد: امام راحل(ره) به‌عنوان احیاگر مکتب نجات بخش عاشورا در عصر حاضر بیشترین تاکیدها را بر برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشتند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های این دبیرخانه در ماه محرم‌الحرام گفت: تهیه ویژه‌نامه محرم در خصوص فرهنگ صحیح عزاداری برای مقابله با خرافات و برنامه‌های انحرافی در مجالس عزاداری و فضا سازی توسط اعضای کانون‌های مساجد در سطح میادین و خیابان‌ها از جمله برنامه‌های این دبیرخانه در ماه محرم است.
ذوالفقاری اهدا کتاب با موضوع محرم به کانون‌ها، تهیه سی دی سخنرانی و عزاداری با محتوای مورد تایید برای توزیع در وسایل نقلیه عمومی و کانون‌های فرهنگی مساجد، چاپ بنرهای بزرگ و نصب در سطح شهر با محتوای احادیث و سخنان امام حسین(ع) و چاپ پوستر با محتوای سخنان حضرت ابا عبداله الحسین(ع) را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه مساجد در ماه محرم عنوان کرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول