اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهبهان تأکید کرد:

ضرورت شناخت اهل‌بیت در مجالس عزاداری

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهبهان بر ضرورت تقویت محبت و معرفت اهل بیت(ع) در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) در شهرستان تأکید کرد.

ضرورت شناخت اهل‌بیت در مجالس عزاداری
حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالرضا ابوعلی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم و تسلیت این ایام به همه شیعیان اظهار داشت: درس‎های نهضت امام حسین(ع) برای همه دوران تاریخ بوده و مهم‎ترین هدف آن نیز امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی افزود: عزاداری یک تکلیف بوده که آثار خود را دارد و تا زمانی که عزاداری ما نور هدایت حسینی را به مردم منتقل نکند، نمی‌تواند مؤید فرهنگ عظیم عاشورا باشد.
خطیب جمعه بهبهان خاطرنشان کرد: عزاداری سید الشهدا(ع) توفیقی است که اگر درست استفاده نشود ممکن است از انسان سلب شود.
وی در ادامه خطاب به مسئولان هیئت‎های مذهبی گفت: مجالس عزاداری باید به گونه‎ای برپا شود که رسالت خطیر این هیئت‎ها انجام شده و به وظایف مهم خود عمل کرده باشند.
ابوعلی خاطرنشان کرد: پس از عزاداری‎ها باید به این موضوع توجه کنیم که چه میزان به امام حسین(ع) و نهضت او نزدیک شده‎ایم.
وی همچنین با اشاره به سخنان مقام‎ معظم ‎رهبری در خصوص ماه محرم و عزاداری‎های این ماه اظهار داشت: رهبر انقلاب طی سال‎های گذشته بر تقویت محبت و معرفت اهل بیت‎(ع) دراین مجالس تأکید کرده و باید سعی کنیم ضمن پر‎کردن خلأها، حداکثر استفاده را از مجالس اباعبدالله‌الحسین(ع) ببریم.
امام جمعه بهبهان با اشاره به اینکه ماه محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است، خاطرنشان کرد: این ماه در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا و حماسه‌ جاودان کربلاست.
 وی ادامه داد: این ماه، یادآور دلاورمردی‌های یاران با وفای اباعبدالله‌الحسین(ع)، فداکاری‌های زینب کبری(س)، حضرت سجاد(ع)، و همه‌ اسرای کاروان امام حسین(ع)، است.
ابوعلی گفت: این ماه، یادآور خطبه‌ها و شعارهای آگاهی‌بخش سالار شهیدان، نطق آتشین حضرت زینب(س) و خطابه‌ غرای زین العابدین(ع) است.
وی در پایان گفت: ماه محرم یادآور استقامت حبیب‌بن‌مظاهر و شهادت عون و جعفر است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول