اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان خبر داد:

اجرای طرح ساماندهی مجموعه تاریخی چشمه‌علی دامغان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: طرح ساماندهی مجموعه تاریخی، گردشگری چشمه‌علی دامغان در حال اجراست.

اجرای طرح ساماندهی مجموعه تاریخی چشمه‌علی دامغان
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حمید یزدانی عصر امروز در نشستی که در همین زمینه برگزار شد، اظهار داشت: فراهم کردن امکان اسکان مسافران و گردشگران، مرمت و احیای مجموعه تاریخی، باروی چشمه‌علی، زیبا‌سازی محوطه و ... از دیگر فعالیت‌های انجام شده برای ساماندهی این مجموعه است.
وی افزود: در حال حاضر، هشت باب کمپینگ هر یک به مساحت 36 مترمربع دارای دو اتاق خواب‌، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و همچنین 15 آلاچیق هر یک به مساحت 9 مترمربع آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.
یزدانی با اشاره به احیای پی دیوار دوره قاجار مجموعه چشمه‌‌علی گفت: احیای پی دیوار بر اساس مدارک موجود (تصاویر دوره قاجاریه) انجام و برای رفاه حال گردشگران، جنب دیوار احداثی، برای عابران پیاده رو ایجاد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ساماندهی ورودی مجموعه از قسمت پارکینگ، انجام لایه‌روبی استخرها، اجرای سکوسازی قسمت داخلی دیوار، رنگ‌آمیزی جداول، نصب سطل زباله و منقل، جمع‌آوری علف‌های هرز، هرس درختچه‌ها و ... از دیگر فعالیت‌های انجام شده برای ساماندهی این مجموعه تاریخی، گردشگری است.
یزدانی بیان داشت: مجموعه چشمه‌علی در دامنه رشته کوه‌های البرز در شمال شهر دامغان در کیلومتر 30 جاده دیباج گلوگاه و ساری واقع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این مجموعه دارای دو بنای با ارزش تاریخی مربوط به اواخر دوره صفویه و اوایل دوره قاجاریه بوده و به شماره 830 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول