اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هر سال؛

4 میلیون مترمربع ساخت و ساز در مشهد انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس دوم نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: سالانه در حدود 4 میلیون مترمربع ساخت و ساز در شهر مشهد انجام می‌شود.

4 میلیون مترمربع ساخت و ساز در مشهد انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن پورحسینی عصر امروز در حاشیه اختتامیه مراسم سومین دوره مسابقات پل ماکارونی در گرایش سنگین دانشگاه‌های برتر استان‌ خراسان رضوی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد واحد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بحث ساخت و ساز در این شهر، راه‌اندازی واحد مدیریت پژوهش از بحث‌های اصلی مطرح شده در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی است و حمایت از برگزاری پژوهش‌های کاربردی نیز در همین راستا انجام می‌‌گیرد.
وی ضمن تأکید بر بالا بودن حجم ساخت و سازهای شهر مشهد گفت: سالانه 4 میلیون مترمربع ساخت و ساز در مشهد انجام می‌شود هزینه‌ای بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.
نایب رئیس دوم نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی حجم ساخت و سازهای کشور را بیش از دو برابر سرمایه‌گذاری در صنعت نفت کشور ارزیابی و بیان کرد: با توجه به صرف چنین هزینه عمده‌ای در این بخش، قطعا اهمیت نگاه و توجه هرچه بیشتر به روش‌های فنی و مهندسی در ساخت و سازها می‌تواند اثرات بزرگی در این حوزه به جای بگذارد.

ارتباط میان دانشگاه و صنعت ساختمان ضعیف است
پورحسینی با اشاره به این مطلب که ارتباط میان دانشگاه و صنعت ساختمان ضعیف است، اظهار کرد: با وجود اقداماتی که در زمینه رفع ضعف میان میان دانشگاه و صنعت ساختمان انجام گرفته است، اما با مشکلات زیاد و ضعف در این حوزه مواجه هستیم.
وی در همین ارتباط ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در راستای تلاش برای  از میان بردن این ضعف می‌‌توان به چاپ دو ماهنامه مجله‌ای در این سازمان اشاره کرد و این مجله به چاپ مقالات کاربردی در زمینه صنعت ساختمان جهت استفاده از آن می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به وجود ضعف در این حوزه، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی آمادگی همکاری با دانشگاه‌ها در راستای یافتن راهکارهایی برای حل مسائل و مشکلات روز حوزه ساخت و ساز استان و شهر مشهد است.
نایب رئیس دوم نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در رابطه با بحث فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان اظهار کرد: بحث فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با وجود ‌حدود 100 فناوری جدید در این صنعت، باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گیرد که حدود 30 درصد از حجم ساخت و سازها به روش صنعتی انجام شود.
وی در همین زمینه افزود: همچنین توجه به افزایش طول عمر مفید ساختمان‌ها از موارد توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی محسوب و به جد مورد پیگیری از طرف این ساختمان قرار دارد و همچنین بحث استاندارد مصالح نیز در این راستا حائز اهمیت است.
پورحسینی ضمن تأکید مجدد بر حجم ساخت و سازهای استان و شهر مشهد، رعایت نکات مبحث 19 را از مسائل مهم در صنعت ساخت و ساز ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به این مطلب که قسمت اعظم انرژی در ساختمان‌ها هدر می‌رود، توجه و رعایت بیشتر مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی نقش مهمی در صنعت ساخت و ساز ایفا می‌کند.
وی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی را دومین نظام مهندسی بزرگ کشور معرفی کرد و گفت: نظام مهندسی خراسان رضوی با داشتن در حدود 15 هزار عضو در هفت رشته مختلف، به عنوان دومین نظام مهندسی کشور پس از تهران است.
رئیس دوم نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اجرای ماده 33 قانون نظام مهندسی را در حوزه ساخت و ساز لازم الرعایه عنوان ‌و بیان کرد: اجرای ماده 33 قانون نظام مهندسی که مربوط به مقررات ملی ساختمان است به لحاظ قانونی در حوزه ساخت و ساز لازم الرعایه بوده و در همین راستا بحث ایمنی، بهره‌دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.
پورحسینی خراسان رضوی را نخستین استان کشور در زمینه اخذ نمایندگی مرکز تحقیقات ساختمان مسکن از وزارت مسکن و شهرسازی معرفی ‌و اظهار کرد: استان خراسان رضوی نخستین استان در کشور است که موفق به اخذ نمایندگی مرکز تحقیقات ساختمان مسکن از وزارت مسکن در راستای کمک به اخذ تأییدیه‌های فنی و کلاس‌های آموزشی در زمینه ساخت و ساز استان شده است.
وی بحث حمایت از همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی را در همین راستا قلمداد کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در راستای ارتقای سطح علمی و فنی مهندسین و دانشجویان حوزه ساخت و ساز، ضمن حمایت از همایش‌ها و کنفرانس‌ها و مسابقات علمی، آمادگی خود را برای حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی در این زمینه اعلام می‌دارد.
انتهای پیام/ج10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول