اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های نو پیشگام است

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد در میان سایر شهرداری‌های کشور، در استفاده از انرژی‌های نو پیشگام است.

مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های نو پیشگام است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری، در سه دهه اخیر پس از افزایش عمده بها سوخت، اهمیت بحث سوخت ‌جایگزین، افزایش کارآیی انـرژی و کـاهش آلـودگی زیست‌محیطی، تمایل به استفاده از فناوری‌های جدید از ‌جمله تولید هم‌زمان برق، حرارت و برودت CCHP افزایش یافته است در مقابل سیستم‌های متمرکز، روش‌های تولید غیرمتمرکز و مستقل بـا اسـتفاده از فـناوری CCHP قرار دارد که در همین‌باره مدیر منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد از استفاده این انرژی در ساختمان شهرداری منطقه 2 و با تکنولوژی میکروتوربین و موتور گازسوز اجرایی شده اشاره کرد.
جواد اصغری اظهار داشت: منبع اصلی تامین انرژی جهان در حال حاضر سوخت‌های فسیلی است بر همین اساس بهره‌گیری از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر نظیر انرژی باد، زمین گرمایی و مهم‌ترین آنها انرژی خورشیدی در دستور کار شهرداری مشهد قرارگرفته است.
وی ادامه داد: معاونت اداری و مالی شهرداری مشهد در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و پیشگام در بهره‌گیری از انرژی‌های نو در بین شهرداری‌های کشور، با پیگیری‌های مستمر موفق به اخذ پنج دستگاه سیستم آبگرم خورشیدی از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور برای بهره‌برداری و تامین آب‌گرم مورد نیاز ساختمان‌ها و تاسیسات در تمام فصول سال شده است.
اصغری تاکید کرد: تجهیزات ذکر شده در ساختمان توسعه و قدیم، ساختمان اقبال لاهوری، ساختمان خانه سبز، استخر پارک ملت و بهشت رضا (ع) نصب شده و یا مراحل پایانی نصب را می‌گذراند، که ارزش این دستگاه‌ها جمعا حدود 3 میلیارد ریال برآورد شده و به‌صورت رایگان پس از فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم توسط مدیریت منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: پیش‌بینی می‌شود در مجموع سالانه مبلغ 270 میلیون ریال بدون احتساب یارانه‌های دولتی، انرژی گاز صرفه‌جویی حاصل شود.
مدیرمنابع انسانی پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها به نتایج حاصله به بهره‌گیری از انرژی‌های نو و ارزان، کاهش تولید آلاینده‌های محیط زیست، پایداری انرژی و استقلال از خط انتقال گاز شهری، حفظ انرژی‌های فسیلی برای بهره‌گیری نسل‌های آینده، عدم نیاز به خرید و نگهداری پرهزینه سیستم‌های گرمایش گازسوز و ترویج فرهنگ استفاده از سیستم‌های پاک در بین اقشار جامعه و یادآوری اهمیت ارزش انرژی دست می‌یابیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول