اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفت‌و‌گو با فارس اعلام کرد:

تولید سالانه 40 گیگاوات ساعت انرژی در نیروگاه پیران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نیروگاه کوچک برق‌آبی پیران توانایی تولید سالانه 40 گیگاوات ساعت انرژی را دارد.

تولید سالانه 40 گیگاوات ساعت انرژی در نیروگاه پیران
سید‌محمدرضا رضازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: نیروگاه برق‌آبی پیران از نوع نیروگاه‌های کوچک است که با اعتباری بالغ 20 میلیارد تومان در روستای پیران از توابع شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: بند انحرافی این پروژه با طول 25 متر و ارتفاع 7 متر با تراز 1009.80 و جنس سازه سر ریز، از سنگ و ملات ساخته شده است.
رضازاده افزود: طول کانال قدرت این پروژه 9 هزار و 253 متر، ظرفیت آن 3 مترمکعب بر ثانیه از نوع سازه‌های سنگ و ملات بتنی است. مقطع مستطیلی آن 826 متر، مقطع ذوزنقه‌ای آن 8 هزار و 264 متر و مقطع سرپوشیده 163 متری آن بر رودخانه الوند قرار گرفته است.
وی به سازه مقسم بتنی پروژه پیران اشاره و عنوان کرد: تراز ورودی سیفون سازه مقسم آن 998.84 است.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: لوله‌ای با قطر 1.20 متر و طول یک هزار و 655 متر سیفون معکوس این پروژه را تشکیل می‌دهد.
رضازاده ادامه داد: مخزن ذخیره این نیروگاه با حجم 50 هزار مترمکعب و تراز اسمی 986.55 از جنس بتن است.
وی به شیر سوزنی با قطر 1.20 متر اشاره کرد و افزود: لوله پنستاک این نیروگاه به طول 970 متر در شیب 20 تا 70 درصدی قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خاطرنشان کرد: این نیروگاه در مساحت یک هزار و 500 مترمربع در 2 واحد احداث شده که مساحت ساختمان آن 430 مترمربع است.
وی به سوله فلزی این نیروگاه اشاره و اعلام کرد: نوع توربین این نیروگاه پلتن 3 نازله است که با تراز محور 660 به فعالیت می‌پردازد.
رضازاده عنوان کرد: نیروگاه کوچک برق‌آبی پیران با ظرفیت 8.4 مگاوات توانایی تولید سالانه 40 گیگاوات ساعت انرژی را داراست.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به کانال پایاب یک هزار و 100 متری این پروژه اشاره کرد و افزود: این کانال با ظرفیت 3 مترمکعب بر ثانیه از سنگ و ملات ساخته شده است و خط انتقال 20 کیلوواتی به طول 14 کیلومتر آن را به پست سراب‌گرم شهرستان سرپل ذهاب وصل می‌کند.
شایان ذکر است، نیروگاه 8.4 مگاواتی برق‌آبی پیران با تولید سالانه 40 گیگاوات ساعت انرژی که برق مصرفی شهرستان سرپل ذهاب را در ساعات پیک مصرف تامین می‌کند، روز گذشته با حضور استاندار کرمانشاه، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، امام جمعه سرپل ذهاب و مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول