اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز بیماری‌های رفتاری شوشتر:

آموزش اصلی‌ترین روش برای مقابله با ایدز است

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز بیماری‌های رفتاری شوشتر گفت: آموزش عمومی تنها راه برای مقابله با گسترش بی‌رویه بیماری بی‌علاج ایدز است.

آموزش اصلی‌ترین روش برای مقابله با ایدز است
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، دکتر حسین فردی‌پور عصر امروز در جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی شهرستان شوشتر اظهار داشت: تنها راه برای مقابله با بیماری بی‌علاج ایدز آموزش عمومی است و به این دلیل باید در این باره آموزش گسترده را در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اینکه آموزش بهترین راه برای مبارزه با این بیماری است، افزود: تلاش‌ها برای آموزش در سطح شهرستان شوشتر تاکنون به جایی نرسیده است و دستگاه‌های اجرایی رغبتی برای آموزش در این باره ندارند.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری‌های زیادی براییان مهم انجام شده است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های زیادی برای آموزش همگانی در دستگاه‌های دولتی در سطح شهرستان شوشتر انجام شده است ولی این پیگیری‌ها تنها در حد صورت جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی سال گذشته که درباره هفته جهانی ایدز تشکیل شده بود است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات بیماران ایدزی در سطح شهرستان شوشتر انجام شده، تاکید کرد: در شرایط کنونی تلاش‌ها برای تحت خدمات بیمه در آمدن بیماران، بیماران ایدزی به نتیجه رسیده است و بیماران ایدزی در این مدت با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم تحت خدمات بیمه در آمده‌اند تا داروهای خود را با هزینه‌های کمتری دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه ادارات در این باره همکاری خوبی داشته‌اند، گفت: ادارات مانند بیمه و بهزیستی کمک‌های خوبی به بیماران ایدزی انجام داده‌اند ولی کمیته امداد امام خمینی(ره) در این باره هنوز اقدامی انجام نداده است.
فردی‌پور با تاکید بر اینکه این بیماری بسیار خطرناک است، افزود: این بیماری به دلیل علائم نهفته سختی‌های بسیار زیادی دارد و به این دلیل خطر بسیار زیادی برای مبتلا و افراد در تماس با وی دارد که باید در این‌باره اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به مردم داده شود.
وی درپایان برنامه‌های آموزشی هفته جهانی ایدز را اعلام کرد و گفت: این مرکز آمادگی لازم را برای آموزش به مردم در همه مکانی را دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول