اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان:

امر به معروف و نهی از منکر موجب رشد اجتماعی ملت‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف‌ها و نهی از منکرها موجب رشد اجتماعی ملل مختلف می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر موجب رشد اجتماعی ملت‌ها می‌شود
آیت‌الله علی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: مهمترین مصداق این سنت الهی، تذکر دادن و راهنمایی کردن است که اقشار مختلف مردم باید برای ورود به این حوزه، احساس مسئولیت کنند و به انحای مختلف در مقام هدایت کردن مردم پیرامون خود گام بردارند.
وی در ادامه با بیان اینکه انجام دادن این وظیفه اجتماعی موجب رشد و تکامل ملت‌ها می‌شود، گفت: چنانچه اقشار مختلف مردم با استفاده از روش‌های پسندیده در راستای ترغیب کردن به خوبی‌ها و ترک انحرافات اقدام کنند و دیگران این راهنمایی‌های صمیمانه و دلسوزانه با تمام وجود بپذیرند در ابعاد مختلف زندگی به کار ببندند ما روز به روز رشد معنوی و تکامل اخلاقی جوامع شاهد می‌شویم.
این مسئول با بیان اینکه رشد فکری و پرورش سجایای اخلاقی در همه ابعاد جامعه مهم‌ترین نتیجه نهادینه کردن این تفکر است،گفت: تا زمانی که اقشار مختلف مردم برابر بداخلاقی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... سکوت نکنند و هشدارهای لازم برای هدایت همنوعان خود ارائه دهند از هر نظر ملت‌ها رشد پیدا می‌کنند به تدریج اصول اخلاقی در همه زوایای زندگی امروزی رعایت می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در اسلام اخلاق محور همه مسائل است، یادآوری کرد: ایران اسلامی با در نظر گرفتن معیارهای اخلاقی و اصول اسلامی به انواع علوم و فنون به ویژه انرژی هسته‌ای دست پیدا کرد و این صنعت در راستای رفاه و آسایش مردم همراه با رعایت چارچوب‌های اخلاقی استفاده خواهد شد اما، در سایر کشورها فاکتورهای انسانی در همه زمینه‌ها اعم از علم، صنعت، سیاست و .. به سمت افول می‌رود.
این مسئول مهم‌ترین پیام نهضت عاشورا، دوری از منکرات و تشویق به معروف‌ها دانست، گفت: برای اینکه جای نیکی‌ها با بدی‌ها در جامعه اسلامی هیچ ‌وقت و در هیچ شرایطی عوض نشود امام حسین (ع) و شهدای کربلا خون پاک خود در راه زنده ماندن اسلام هدیه کردند و امروز ما برای جلوگیری از فراموش شدن موازین اسلامی، باید در راستای داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از هر گونه ناخالصی گام‌های بلند برداریم.
نماینده مردم  آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به نقش تاثیرگذار بسیج در ایجاد فرهنگی شایسته و در خور ستایش اشاره کرد و گفت: تفکر و منش بسیجی به معنای واقعی در قرآن و تعالیم دینی مسلمانان جا دارد بر این اساس باید در راستای الگو قرار دادن بسیجیان نمونه برای همه زوایای زندگی خود گام برداریم تا ایران اسلامی برابر مخالفان، متجاوزان و دشمنان از هر نوع گزندی ولو بی‌اهمیت مصون بماند.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول