اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف اجتماعی برای همه مردم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تکلیف اجتماعی بر دوش اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.

امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف اجتماعی برای همه مردم است
آیت‌الله علی‌اکبر قره‌باغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: قدم گذاشتن در این مسیر یک وظیفه برای همه مسلمانان قلمداد می‌شود به طوری‌که باید به انحای مختلف در راستای ارشاد و راهنمایی همنوع‌های خود قدم‌های بلندی بردارند.
وی تصریح کرد: چنانچه همه مردم در راستای دعوت یکدیگر به خوبی‌ها و نهی از گناهان گام بردارند به تدریج اخلاق حسنه در همه شئون جامعه اعم از امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... جریان پیدا می‌کند به طوری‌که میزان کژروی و ارتکاب اعمال ناشایست در جامعه به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و جامعه سالم و مملو از آرامش فکری و روانی خواهیم داشت.
این مسئول با اشاره به اینکه یکی از اهداف ترسیم شده برای راه‌اندازی نهضت حسینی احیای تفکر امر به معروف و نهی از منکر است، یادآوری کرد: تاسوعا و عاشورا برای این در سرنوشت مسلمانان رقم خورد تا جای نیکی‌ها و خوبی‌ها با گناه و کج‌روی عوض نشود و امام حسین (ع) خون پاک خود برای زنده ماندن این سنت حسنه هدیه آیین مقدس اسلام کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه انواع روش مطابق با ذائقه جوانان برای این امر استفاده شود، گفت: امروز انواع وسیله اعم از رسانه‌های صوتی و تصویری، نرم‌افزار و ... برای انجام دادن این فریضه برای کمک به مربیان و اصلاح‌گران اجتماعی ابداع شده است پس باید از این ابزارها برای ایجاد بیشترین اثر در ذهن و فکر جوانان و نوجوانان نهایت استفاده بکنیم.
این مسئول به نقش ارزنده اصحاب مطبوعات برای نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه‌های گروهی باید از طریق استفاده بهینه از امکانات و لوازم در اختیار خود، برای راهنمایی و هدایت کردن همه مردم به ویژه نوجوانان به نحو گسترده همت کنند تا مخاطبان آنها بیش از بیش و بهتر از گذشته سره از ناسره و درست از نادرست تشخیص دهند.
این مسئول به جنگ نرم تدارک یافته توسط دشمنان نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: ایادی استکبار جهانی به انحای مختلف به دنبال تصرف کردن ذهن و فکر مسلمانان به ویژه جوانان ایران اسلامی هستند حال آنکه در صورت هوشیاری مسلمانان و پویایی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بدون شک در این عرصه مانند عرصه جنگ نظامی کاری از پیش نخواهد برد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ایام گرامیداشت مقام و جایگاه بسیجی قرار گرفته‌‌ایم، خاطرنشان کرد: بسیجی به‌عنوان یک الگوی کامل از ایثار، فداکاری، تلاشگری و سایر اخلاق‌های حسنه محسوب می‌شود از این رو باید برای نهادینه شدن این فرهنگ و تفکر در جامعه و بین دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید تلاش کنیم.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهدیدات اخیر دشمنان برای حمله نظامی، این قبیل ادعاها بی‌اهمیت و فاقد ارزش خواند و اظهار داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر هرگونه هجمه ایادی استکبار جهانی اعم از نرم و سخت واکنشی سخت خواهند داشت بر این اساس سران کشورهای غربی از دست زدن به  اقدام مغایر با آرامش و امنیت ملت ما به طور قطع خودداری می‌‌کنند چرا که عکس‌العمل  ملت ما روشن است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول