اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده:

بیداری اسلامی با خطر تحریف مواجه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت لنده با بیان اینکه استکبار جهانی خواب‌های شومی برای بیداری اسلامی مردم مسلمان منطقه دیده است، گفت: بیداری اسلامی با خطر تحریف مواجه است.

بیداری اسلامی با خطر تحریف مواجه است
به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا شامگاه جمعه در دیدار مسئولان بسیج دانش‌آموزی این بخش با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج امسال در حالى فرا مى‏رسد که ایران اسلامى در منطقه خاورمیانه و در کل جهان بازتاب نداى حق‏طلبانه خویش را به خوبى و با روشنى هر چه تمام‌تر به گوش دل مى‏شنود.
امام جمعه موقت لنده گفت: ایران اسلامى که سال‌ها پرچمدار مبارزه با استکبار و در راس آن آمریکاى جهانخوار بود و شعار مرگ بر آمریکا را با همت آسمانى خویش فریاد مى‏زد، اکنون شاهد آن است که سرسپردگان آمریکا در منطقه یکى پس از دیگرى سقوط مى‏کنند و ملت‌هاى منطقه مبارزه با استکبار و ایادى آن را شعار و هدف خویش قرار داده‏اند. 
الهی‌نیا یادآور شد: در چنین شرایطى است که هفته بسیج با شادابى و طراوتى دیگر و البته با وظایف و مسئولیت‏هاى خاص خود از راه رسیده و این جمله حکیمانه امام راحل که مى‏فرمود: اگر بر کشورى نواى دلنشین تفکر بسیجى طنین‏انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد، امروز بیش از هر زمان دیگرى براى مردم مسلمان منطقه لازم است.
وی با بیان اینکه ملت‌هاى مسلمان منطقه موج بیدارى اسلامى را تجربه مى‏کنند، گفت: ملت‌هایی که موج بیداری اسلامی را تجربه می‌کنند در حقیقت در معرض این خطر بزرگ قرار دارند که انقلاب دینى و مردمى آنها مورد تحریف و انحراف از سوى دشمن قرار گیرد و جنایتکاران غربى به انحا گوناگون در انقلاب اسلامى آنها تحریف و تغییر ایجاد کنند.
امام جمعه موقت لنده افزود: در چنین شرایطى است که ایجاد نیرویى مانند بسیج و الگوگیرى از انقلاب اسلامى ملت ایران و پندهای حکیمانه و لقمان‏گونه رهبر این انقلاب مى‏تواند چاره‌ساز و راه نجات ملت‌هاى منطقه از توطئه‏هاى دشمن باشد.
الهی‌نیا در ادامه با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای نظام و برپایی همه واجبات است.
سرپرست تبلیغات اسلامی لنده گفت: امر به معروف و نهى از منکر دو اصل اساسی در دین مبین اسلام بوده که هدف از آن اصلاح جامعه مسلمین است.
 الهی‌نیا با اشاره به حدیث "کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته" یادآور شد: امر به معروف و نهى از منکر تکلیف همگانى و همه ما بوده که نه فقط مسئول کار خودمان، بلکه مسئول کارهاى دیگران نیز هستیم.
انتهای پیام/ح20
وی با اشاره به اینکه  همه افراد در نظام اسلامى باید امر به معروف کنند، گفت: وقتى کشورى ادعا کند که نظامش جمهورى اسلامى است و مى‏خواهد اهداف جمهورى اسلامى را محقق کند، همه افراد آن باید امر به معروف و نهى از منکر کنند تا جامعه‌ای سالم و مطابق اهداف نظام داشته باشند.
الهی‌نیا با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: ملت ما در ایام محرم و صفر باید روح حماسه، روح عاشورایى، روح نترسیدن از دشمن، روح توکل به خدا و روح مجاهدت فداکارانه در راه خدا را در خودشان تقویت کنند.
وی افزود: تنها راه رهایی امت اسلام از همه موانع و مشکلات، الگو قرار دادن امام حسین (ع) و سرمشق گرفتن از عاشورا می‌باشد.
امام جمعه موقت لنده با اشاره به مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: مجالس حسینى باید از سه ویژگى تقویت محبت به اهل بیت(ع)، معرفت بیشتر و واضح‌تر نسبت به عاشورا و افزایش ایمان و معرفت دینى در مردم‏ برخوردار باشد.
 انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول