اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان استاندارد بر اجرای نکات ایمنی در محرم تاکید کرد

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران بر رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در ماه محرم تأکید کرد.

سازمان استاندارد بر اجرای نکات ایمنی در محرم تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مستقر در کرج، محمد جعفری اظهار داشت: مسئولان هیئت‌ها، مساجد و تکایا باید بر اجرای نکات ایمنی و بهداشتی در ایام ماه محرم دقت کافی داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه توزیع نذورات باید در ظروف یکبار مصرف آلومینیومی و ترجیحا غیررنگی انجام شود، افزود: برای توزیع نذورات از ظروف یکبار مصرف با کاربرد مشخص ( نوشیدنی داغ از ظروف کاغذی با لایه داخلی سفید رنگ ) استفاده شود.
این مسئول اضافه کرد: استفاده از ظروف پلاستیکی اعم از پروپیلنی و پلی استایرن به ترتیب دارای علامت مثلث شکل در زیر ظرف ( لیوان، بشقاب و ....) با عبارت PP و PS صرفاً برای مصرف نوشیدنی و غذاهای سرد توصیه می‌شود.
جعفری با اشاره به ظروف غذایی جنس فوم پلی استایرن گفت: این ظروف برای غذاهای داغ نامناسب بوده و با مجاورت مایعات و یا مواد غذایی داغ موجب آزاد شدن ترکیبات شیمیایی سمی (منومرها) شده و برای سلامت انسان‌ها بسیار خطرناک است، ضمن اینکه آلودگی زیست محیطی را نیز به دنبال دارد.
معاون اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد ادامه داد: استفاده از مواد بازیافت برای تولید ظروف یکبار مصرف غیرمجاز بوده و تولید کنندگان صرفاً مجاز به استفاده از مواد اولیه نو هستند.
جعفری با اشاره به رعایت نکات ایمنی در سیستم برق کشی تکایا نیز گفت: با توجه به نزول رحمت الهی توصیه می‌شود اماکن عزاداری به کلید محافظ برق مجهز شوند.
وی تاکید کرد: به منظور رعایت نکات ایمنی لازم است ، اماکن عزاداری به حداقل دو سیلندر آتش خاموش کن مجهز باشند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول