اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه­های عمومی استان قم خبر داد:

آغاز ساخت 2 کتابخانه استاندارد در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه­های عمومی استان قم از آغاز مراحل ساخت دو کتابخانه استاندارد در دو نقطه پر جمعیت از شهر قم خبر داد.

آغاز ساخت 2 کتابخانه استاندارد در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی فریدونی شنبه شب در همایش تجلیل از فعالان عرصه کتابخوانی که در تالار شهید آوینی برگزار شد، با بیان اینکه تمام دستگاه‌های فرهنگی برای گسترش کتابخوانی وظیفه دارند، اظهار داشت: اداره کل کتابخانه­ها از نهادهایی است که بیشترین وظیفه را در این زمینه بر عهده دارد.
وی افزود: تفاوتی که در برگزاری برنامه­های هفته کتاب امسال با سال­های گذشته مشهود بود، توافق و همدلی میان دستگاه­های مختلف استان در برگزاری هرچه بهتر این برنامه­ها بود.
مدیرکل کتابخانه­های عمومی استان قم ادامه داد: در این زمینه ستاد بزرگداشت هفته کتاب به منظور سازماندهی فعالیت­های کتابخوانی با همکاری بیش از 20 دستگاه تشکیل شد.
وی گفت: برنامه­ریزی و پشتیبانی­های کلی مالی برای این برنامه­ها به عهده  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و اداره کل کتابخانه­های استان نیز به منظور انجام وظایف ذاتی خود در این ارتباط را انجام داد.
فریدونی خاطرنشان کرد: در طول این هفته برنامه­های مختلفی مانند مسابقات کتابخوانی و برنامه­های تبلیغی و ترویجی توسط دستگاه­های مختلف استان در زمینه ترویج کتابخوانی انجام شده است.
وی با اشاره به صدا در آمدن زنگ کتاب و کتابخوانی به صورت نمادین در یکی از مدارس شهر قم با حضور استاندار قم در ابتدای این هفته افزود: برگزاری برنامه­های مختلف تبلیغی، ترویجی و مسابقات کتابخوانی همچنان ادامه دارد.
مدیرکل کتابخانه­های عمومی استان قم تاکید کرد: در این همایش نیز از فعالان دستگاه­های مختلف که در ترویج کتابخوانی تلاش کرده­اند و کتابخوان­های برگزیده کتابخانه‌های عمومی تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی اظهار کرد: در سال­های اخیر در استان قم تلاش­های خوبی در زمینه ترویج کتابخوانی صورت گرفته که موثر هم واقع شده است.
فریدونی ادامه داد: برای نخستین بار در طول چند سال، امسال همدلی و هماهنگی میان دستگاه­های مختلف در زمینه هفته کتاب به وجود آمده است که می­تواند سرآغاز خوبی برای بهبود برنامه­های این حوزه در طول سال شود.
وی با اشاره به اینکه در هفته کتاب امسال دو کتابخانه استاندارد در دو منطقه پر جمعیت شهر قم بنیان‌گذاری شد، افزود: این امر نشانه شروع یک حرکت جدید در ترویج فرهنگ کتابخوانی و تایید کننده همیت موجود در مسئولان استانی در این راستا است.
مدیرکل کتابخانه­های عمومی استان قم با اشاره به آغاز پیگیری برای ساخت یک کتابخانه مرکزی در استان قم گفت: این موضوع نمادی از توجه ویژه به امر کتابخوانی در استان قم است که در جریان سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری مصوب شد.
وی اظهار داشت: آرزوی تمام دوستداران کتاب در استان قم داشتن کتابخانه­ای با برد خدمات عمومی و متناسب با استانداردهای جهانی است که با به ثمر رسیدن این طرح شاهد آن خواهیم بود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول