اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج:

خیابان‌های کرج برای تردد وسایل نقلیه استاندارد نیست

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج گفت: خیابان‌های کرج برای تردد وسایل نقلیه استاندارد نیست.

خیابان‌های کرج برای تردد وسایل نقلیه استاندارد نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، علی اصغر صلواتی اظهار داشت: هیچ نقطه‌ای در کرج کشش رانندگی با سرعت بیش از 60 کیلومتر را ندارد که این می‌طلبد تا با توجه به استان شدن و کلانشهر بودن استانداردسازی‌های لازم درباره خیابان‌های کرج صورت گیرد.
وی افزود: بسترهای ترافیکی شهر کرج برای تردد وسایل نقلیه با سرعتی بیش از حد مجاز تعریف شده آماده سازی نشده است.
این مسئول با بیان اینکه، شهر کرج به علت نداشتن مولفه‌های موثر در بروز حوادث ناشی از رانندگی مانند بزرگراه‌ها، معابر سریع‌السیر و اتوبان ایمن‌تر از کلانشهرهای دیگر است، بیان کرد: این موضوع از دیگر دلایل تعیین حد مجاز برای تردد وسایل نقلیه در سطح شهر است.
صلواتی عدم آشنایی رانندگان با قوانین راهنمایی و رانندگی، آگاهی نداشتن از سرعت ایمن و رانندگی با سرعت بیشتر از حد مجاز تعیین شده را یادآور شد و افزود: این موضوع دلیل مطرح شدن عنوان حادثه خیز بودن برخی نقاط شهر کرج است.
وی افزود: به رغم جوسازی‌ها و تبعات منفی که شهر کرج دوره‌ای با آن مواجه بود، به همت مسئولان شهری، استانی و مسئولان راهنمایی و رانندگی شهر کرج توانسته شرایط نسبتا قابل قبولی برای تردد عابران پیاده از عرض معابر فراهم کند.
به گفته صلواتی  بیش از 30 درصد استفاده کنندگان از معابر شهری افرادی با ناتوانی‌های جسمی هستند.
معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری کرج با اشاره به اینکه، بیش از 30 درصد استفاده کنندگان از معابر شهری افرادی با ناتوانی‌های جسمی هستند، بیان کرد: این قشر شامل افراد کم سن و سال، اطفال، افراد مسن و افراد معلول هستند.
صلواتی ادامه داد: با روش تردد رانندگان در کشور این درصد از افراد در معرض خطر هستند، زیرا هیچ گونه حق و حقوقی از معابر شهری برای اینها برغم ایجاد پل‌های عابر پیاده قائل نشده‌اند.
وی با تأکید بر در نظر داشتن حقوق عابران پیاده اظهار داشت: متأسفانه مسئولان و گردانندگان اصلی شهر به وسایل نقلیه شخصی بهای زیادی می‌دهند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول