اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر؛

نمایشگاه آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی در اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری فارس: در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر اولین نمایشگاه آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی در اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی در اردبیل گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم افتتاح این نمایشگاه که عصر امروز در اردبیل برگزار شد، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی جوانان ما را دچار چالش‌های جدی کرده است به طوری که اگر نسبت به آن غفلت کنیم گرفتاری‌ها و مشکلات ما دو چندان می‌شود.
رویا احمدیان یکی از این آسیب‌ها را بحث اعتیاد به مواد مخدر اعلام کرد و افزود: مواد مخدر تنها چالش اجتماعی و خانوادگی نیست بلکه بخش عظیمی از جامعه را این آسیب و تهدید مورد چالش قرار داده و سبب شده است که نگرانی‌ها و اسباب دلهره برای افراد جامعه فراهم شود.
وی تنها راه ریشه‌کنی آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی را تقویت باورپذیری دینی و مذهبی اعلام کرد و اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم در جامعه فرهنگ غنی اسلامی، دینی را جایگزین ارزش‌های کاذب کنیم، نمی‌توانیم در امر آسیب‌زدایی و تهدیدزدایی موفق عمل کنیم.
این مسئول از اعتیاد به عنوان پدیده شوم و در معرض گسترش یاد کرد و ادامه داد: جامعه می‌تواند زمانی در برابر این آفت اجتماعی واکسینه شود که اثرات سو و ناگوار این تهدید به افراد جامعه درست و شایسته تبیین و روشنگری شود.
وی بحث پیشگیری از آسیب‌ها را با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های به موقع ضروری خواند و تصریح کرد: دو معضل اساسی اعتیاد و طلاق از جمله ریشه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل به شمار می‌آید که علی‌رغم پایین بودن آمار این آسیب‌ها در استان به جهت تدین و دینداری مردم ولی همچنان نگرانی‌ها در شیوع و گسترش آن مشاهده می‌شود.
احمدیان تقویت باورهای دینی، پر کردن اوقات فراغت جوانان با تفریحات سالم، اطلاع‌رسانی از عوارض اعتیاد و طلاق، توسعه آموزش‌های مهارت خانوادگی و زندگی زناشویی و تقویت فرهنگ نشاط و شادی را از جمله راهکارهای مناسب در پیشگیری از گرایش به سوی مواد مخدر اعلام کرد.
به گزارش فارس، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با قدردانی از عزم راسخ بسیج در مبارزه با این آسیب‌ها به ویژه تقویت فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: دین اسلام برای پیشگیری بهترین و شایسته‌ترین تدبیر را به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به کار برده است و در یک فضای سالم تربیتی امر پیشگیری و مراقبت اتفاق بیفتد.
نمایشگاه آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی استان اردبیل که با مشارکت بیش از هشت دستگاه اجرایی و فرهنگی در استان اردبیل تشکیل شده است به مدت پنج روز تالار بیضای اردبیل دایر می‌باشد.
در این نمایشگاه دستگاه‌های فرهنگی مختلف به ویژه سپاه بسیج استان اردبیل، فرهنگ و ارشاد، بهزیستی، تبلیغات اسلامی و... دستاوردها و برنامه‌های کنترلی خود را در حوزه آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی به نمایش گذاشتند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول