اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی یزد خبر داد:

بررسی و شناسایی20 آسیب اجتماعی در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی یزد گفت: در قالب سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، 20 آسیب اجتماعی توسط سازمان بهزیستی مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی و شناسایی20 آسیب اجتماعی در یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی‌نسب ظهر امروز در بازدید رئیس کل دادگستری استان یزد از بخش‌های مختلف اورژانس اجتماعی و شیرخوارگاه مرکز قائم سازمان بهزیستی استان یزد از تعامل سازنده دادگستری با این سازمان در امور مختلف قضایی تقدیر و اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های دادگستری با مواضع بهزیستی سمت و سوی بیشتری داشته باشد.
وی از تهیه سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد و بیان کرد: در این سند 20 آسیب اجتماعی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که دبیری تهیه آن با توجه به وظایف محوله به سازمان بهزیستی بر عهده این سازمان نهاده شد و این سند در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و پس از تصویب به فرمانداری‌ها برای اجرا ابلاغ شده است.
رحیمی‌نسب رسیدن به تعاریف هماهنگ در زمینه آسیب‌های اجتماعی، رفع موازی‌کاری بین سازمان‌های مرتبط با آسیب‌ها و تحلیل وضع موجود استان را از اهداف این سند دانست و افزود: بر این اساس رسالت این سند کنترل و کاهش آسیب‌ها و رسیدگی به آنها و پیشگیری از آنهاست.
مدیرکل بهزیستی استان یزد ادامه داد: بر اساس این سند، 20 مورد از آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، خشونت‌های خانوادگی، انحرافات اجتماعی، سرقت، خودکشی، فرار از منزل و ... شناسایی شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 26 مرکز حضوری مشاوره در سطح استان یزد یادآور شد: در سال گذشته 9هزار و 700 نفر از این مراکز، مشاوره گرفته‌اند که در روند مشاوره در شش ماهه نخست امسال نیز رشد قابل توجهی داشته‌ایم به نحوی که از فروردین‌ماه امسال تاکنون 6هزار و 200 نفر به مراکز حضوری مشاوره مراجعه داشتند و 21هزار تماس با خط مشاوره 148 نیز برقرار شده است.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزد در بحث اعتیاد نیز افزود: 11 کمپ غیر اجباری در حوزه اعتیاد کار می‌کنند که از این تعداد یک کمپ متعلق بانوان است و کمپ دوازدهم ویژه معتادان شیشه در دست اقدام است.
رحیمی‌نسب عنوان کرد: همچنین 80 مرکز ترک اعتیاد در تمام استان نیز وجود دارد.
وی در تشریح مباحث آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها نیز از آموزش زوج‌های جوان، مهارت‌های زندگی آموزش قبل از ازدواج، آموزش بعد از ازدواج و مشاوره‌های مربوط به آن یاد کرد.
رحیمی‌نسب در ادامه با بیان اینکه 36 مرکز کاهش طلاق بهزیستی در استان فعال هستند اظهار داشت: این مراکز با داشتن واحدهایی در زمینه مددکاری، مشاوره و آموزش به طور گسترده در زمینه کاهش طلاق در استان فعالیت می‌کند به طوری‌که طی سال گذشته به 9هزار و 700 نفر مشاوره حضوری ارائه داده است.
رئیس دادگستری استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی و شیرخوارگاه باعث شناخت بیشتر دستگاه قضایی با مجموعه وظایف بهزیستی شده است، اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های تنگاتنگ بیشتری بین مجموعه قضایی و بهزیستی به وجود بیاید.
غلامحسین حیدری خاطرنشان کرد: کار شما در مجموعه بهزیستی کاری ارزشمند و خوب است و سند تهیه شده سندی جامع است و برای حوزه قضا نیز قابل استفاده خواهد بود.
وی افزود: در دادگستری یک معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دایر است که در شناخت آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و کاهش آن فعالیت دارد که بهزیستی می‌تواند با تبادل نظر با این معاونت به اهداف پپشگیرانه خود در حوزه آسیب‌ها بیش از پیش برسد.
حیدری همچنین اظهار امیدواری کرد: با گسترش فضای فیزیکی بتوانیم در دادگستری واحدی با حضور کارشناسان بهزیستی و سایر دستگاه‌های مختلف در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها تشکیل دهیم.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از جمله نهادهایی است که با آسیب‌های اجتماعی در جامعه سر و کار دارد، افزود: رسیدگی به امور مردم به ویژه قشر آسیب‌دیده کار بسیار ارزشمندی است که از اجر و ثواب معنوی برخوردار است.
حیدری تصریح کرد: بیشترجرایم استان یزد نشأت گرفته از اعتیاد و طلاق است و بالای 60 درصد از زندانیان استان به نوعی با مواد مخدر مرتبط هستند.
حیدری تاکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نیازمند عزم جدی است و همکاری همه نهادها به ویژه دستگاه قضایی و بهزیستی را می‌طلبد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول