اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نهبندان:

اعتیاد مهم‌ترین آسیب‌ اجتماعی نهبندان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان گفت: بیکاری و اعتیاد عامل بروز اکثر آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه بوده و اعتیاد در صدر آسیب‌ها در نهبندان است.

اعتیاد مهم‌ترین آسیب‌ اجتماعی نهبندان است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد محمدی دو‌شنبه‌شب در جلسه گروه کاری فرهنگی و اجتماعی شهرستان نهبندان اظهار داشت: در ساختار جامعه امروزه آسیب‌ها و معضلاتی وارد آمده که باید در راستای کاهش و برطرف کردن این آسیب‌ها اقدامات و مطالعات میدانی انجام و راهکارهای لازم ارائه شود.
وی مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی نهبندان را طلاق، اعتیاد، تکدی‌گری، خشونت‌های فامیلی و خانوادگی، فرار تحصیل‌کرده‌ها و ازدواج در سنین بالا دانست و تصریح کرد: بحث طلاق و اعتیاد در این شهرستان نسبت به سایر آسیب‌های اجتماعی بیشتر است که در این راستا باید برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پیشگیرانه بیشتر و گسترده‌تری توسط نهادهای فرهنگی انجام شود.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان یادآور شد: با توجه به توسعه صنعتی و شهرنشینی جوامع اما یک نوع گذاره‌های(آسیب‌های اجتماعی) جدیدی وارد عرصه اجتماع شده که نتایج این گذاره‌های اجتماعی در خانواده‌ها نیز مخرب واقع شده و این مهم مربوط به تمامی جوامع می‌شود.
محمدی ادامه داد: هر چقدر توسعه صنعتی و شهرنشینی افزایش می‌یابد به همان میزان در سطح جامعه آسیب‌های اجتماعی پدیدار می‌شود که باید عوامل بروز این معضلات شناسایی و در ارتباط با بر طرف کردن آنها از سطح اجتماع بررسی و تلاش جدی صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه برخی از روش‌ها و رسوم فرهنگی غلط غربی امروزه در جامعه سبب بروز آسیب‌های اجتماعی شده است، افزود: عامل اصلی گسترش این فرهنگ‌های غلط در اجتماع امروزی ماهواره‌ها، فضاهای مجازی و رسانه‌های خارجی است.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان گفت: جامعه اسلامی با توجه به گفتمان دینی و فرهنگ‌های اصیل مذهبی می‌توانند از پدید آمدن بسیاری از معضلات اجتماعی جلوگیری به عمل آورد.
محمدی اظهار داشت: فقدان مهارت‌های کافی برای آغاز زندگی در جوانان، فقدان اعتماد به نفس، فقدان اصول اخلاقی، مطلوب نبودن وضعیت روحی و روانی و عدم انطباق بین زوجین از عوامل مهم تاثیرگذار در بروز آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق است.
وی با اشاره به اینکه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد در نهبندان باید مدیران در این زمینه‌ها تلاش جدی داشته و بر اساس شرایط و مقتضیات شهرستان برنامه‌ها را تدوین و اجرایی کنند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها نیز در این زمینه‌ها با اقدامات فرهنگی و آموزشی خویش می‌توانند موثر واقع شوند.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان با بیان اینکه مکانیزم‌های کنترل جامعه در زمان گذشته به منظور جلوگیری از طلاق و اعتیاد نیز باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، افزود: امروزه باورهای سنتی و قدیمی رایج در آن زمان به دست فراموشی سپرده شده و هم اکنون برای کاهش اینگونه آسیب‌ها باید درصدد تقویت مکانیزم‌ها و باورهای زمان‌های گذشته باشیم.
محمدی کلاس‌های آموزشی برای جلوگیری از معضل طلاق و اعتیاد را مهم برشمرد و گفت: برای اینکه به طور جدی از واقعه طلاق در جامعه جلوگیری شود باید کلاس‌های آموزشی و مهارتی برای زوجین قبل از ازدواج برگزار شود تا بنیاد خانواده‌ها مستحکم و بادوام باشد.
وی بیکاری و عدم اشتغال را جز عوامل بروز بیشتر آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه دانست و اظهار داشت: بحث بیکاری در سطح کلان کشور وجود دارد و در این شهرستان می‌توانیم در بحث معادن اشتغالزایی فراوانی داشته باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی شهرستان در بحث معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری سنگ است، تصریح کرد: وجود معادن غنی و بهره‌برداری درست از آنها می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی فراوان نیز نهبندان را پویا کند.
محمدی نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه مهم عنوان کرد و افزود: یکی از راه‌های تبیین و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب توجه به فریضه واجب امر به معرف و نهی از منکر است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول