اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس:

جامعه در حوزه فرهنگ دینی آسیب‌پذیر شده است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: جامعه امروزی در حوزه دین و فرهنگ اسلامی آسیب‌پذیر شده است.

جامعه در حوزه فرهنگ دینی آسیب‌پذیر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام شکرالله دانش بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین گردهمایی اعضای شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و شاعران مذهبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری هشدارهای تمام‌جانبه‌ای در مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم را فرموده‌اند که نشان از عمق فاجعه و توطئه از سوی استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی دارد.
دانش خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین (ع) فرصت بسیار خوبی برای جلوگیری از نفوذ خرافه و اوهام در مجالس است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی در یک قیچی دو لبه و عناد مخالفان دینی و اخلاقی قرار گرفته است، گفت: نسخه‌های قدیمی فرهنگی پاسخگوی شرایط فعلی جامعه نیست و نیاز به کارهای مبنایی و کارشناسانه دارد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: اگر احکام دین را با تنگ‌نظری تعریف کنیم ما را در متن زندگی به حاشیه می‌برد.
دانش اضافه کرد: تاکنون 3 هزار و 800 هیئت مذهبی در استان فارس مشغول فعالیت بوده که از این تعداد 250 کانون مذهبی ویژه جوانان، 24 هیئت دانش‌آموزی، 25 انجمن اسلامی و 85 کانون فرهنگی در استان مشغول به ارائه خدمات دینی به آحاد جامعه هستند.
وی ابراز داشت: بیش از 3 هزار و 800 مداح در استان فارس شناسایی و مشخصات آنان در بانک اطلاعاتی سازمان تبلیغات اسلامی این استان موجود است.
دانش تصریح کرد: مجالس عزاداری، سینه‌زنی و نوحه‌خوانی نباید موجب اذیت و آزاد مردم شود چرا که عزاداری مستحب و رعایت حقوق شهروندان الزامی است.
وی مشارکت مردمی در برپایی مراسم عزاداری حسینی را ضروری دانست و گفت: هیئت‌های مذهبی باید از ابزار نوین مانند ارسال پیامک در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و اخلاق اسلامی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول