اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خواستار شد:

تشکیل کمیته آسیب‌شناسی برنامه‌های تربیتی در خوزستان

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان خواستار تشکیل کمیته‌ای در شورای آموزش و پرورش استان برای تجزیه و تحلیل میزان اثرگذاری برنامه‌های تربیتی و فرهنگی بر دانش‌آموزان در مدارس شد.

تشکیل کمیته آسیب‌شناسی برنامه‌های تربیتی در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ سید جعفر حجازی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: برنامه‌های تربیتی و فرهنگی در مدارس باید با توجه به سن دانش‌آموزان و گروه‌ها از لحاظ آسیب‌پذیری، برنامه‌ریزی شود.
وی افزود: ‌با توجه به تعداد کمی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی که در مدارس در حال اجراست، باید کمیته‌ای برای تجزیه و تحلیل میزان تاثیرگذاری این فعالیت‌ها بر دانش‌آموزان تشکیل شود.
استاندار خوزستان گفت: باید نشاط صالح جایگزین نشاط‌های کاذب شود؛ مسئولان برای ایجاد نشاط مثبت به دنبال برنامه‌های گذرا نباشند؛ باید اساسی برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌ها هدفمند باشد.
وی با تاکید بر این‌که این کمیته شامل نخبگان و اساتید دانشگاهی و متخصصان باشد، افزود: وظیفه اصلی این کمیته بررسی چالش‌ها و  مشکلات‌ در این زمینه، شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکار برای مشکلات است.
حجازی با بیان اینکه برنامه‌های تربیتی و فرهنگی در حال اجرا بسیار متنوع بوده ولی پاسخگوی دانش‌آموزان نیست، ادامه‌ داد: مسئولان باید به دنبال ایجاد نشاط سالم برای دانش‌آموزان باشند؛ اگر نشاط مثبت برای دانش‌آموزان پیش نیاید، دانش‌آموزان سراغ نشاط کاذب و به سمت ماهواره و اینترنت می‌روند.
وی درباره بهداشت و سلامت روانی جسمانی در مدارس گفت: طرح بهداشت و سلامت روانی جسمانی باید تا پایان سال تحصیلی تصویب و اجرا شود. این برنامه باید شامل تمام ابعاد بوده و مخصوصا در مدارس آسیب‌پذیر استان اجرا شود.
همچنین مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: در آموزش‌هایی که به دانش‌آموزان در سطح مدارس ارائه می‌شود باید به نشاط این قشر توجه ویژه شود.
حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجراشده در مدارس استان اظهار داشت: در آماری که در زمینه برنامه‌های فرهنگی مدارس استان ارائه می‌شود نباید تنها به بخش کمی آن توجه داشت و باید کیفیت برنامه‌های فرهنگی در مدارس استان نیز باید ارزیابی شوند.
وی گفت: باید بررسی شود که برنامه‌های فرهنگی تعیین شده در سطح مدارس چه میزان بر دانش‌آموزان تاثیر گذار بوده است و نباید به بخش کمی برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در مدارس توجه داشت این در حالی است که در حال حاضر بیشتر به بخش کمی برنامه‌ها توجه می‌شود.
شفیعی افزود: برنامه‌های فرهنگی که در حوزه آموزش و پرورش اجرا می‌شود باید مورد رشد و مطالعه قرار گیرند تا نتیجه این فعالیت‌ها و تاثیر آن‌ها بر دانش‌آموزان مشخص شود.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی که در مدارس اجرا می‌شود باید کارشناسی باشد و نتیجه این فعالیت‌ها باید ارزیابی شود چرا که داشتن برنامه‌های منظم و موثر تاثیر بسیار خوبی بر دانش‌آموزان خواهد داشت.
وی گفت: ظرفیت دانش‌آموزان نیز در فراگیری آموزش‌ها باید سنجیده شود شاید بعضی از آنان گنجایش این میزان آموزش ارائه شده را نداشته باشند.
این مقام مسئول گفت: به نشاط دانش‌آموزان در آموزش‌هایی که در سطح مدارس ارائه می‌شود باید توجه ویژه داشت، فراهم ساختن بستر نشاط برای قشر دانش‌آموز باعث توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر این گروه در جامعه می‌شود.
شفیعی افزود: تمام برنامه‌هایی که در سطح مدارس اجرا می‌شود باید کارشناسی باشند و نتیجه و بازخورد آنها باید تعیین شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول